خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی یزد تا پایان اردیبهشت پر است

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۳۱۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تاکید کرد: ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی یزد تا پایان اردیبهشت پر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مصطفی فاطمی در جلسه ستاد اجرایی سفرهای نوروزی استان یزد گفت: موضوع گردشگری به لحاظ اثرگذاری و درآمدزایی عامل مهمی در توسعه جوامع به‌ حساب می‌آید و در زمینه اشتغال‌زایی، فقرزدایی و افزایش درآمد مورد توجه همه کشورها است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۷۵ پروژه گردشگری در سال جاری در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت مراکز اقامتی استان یزد به ۱۰ هزار مورد رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره روند رو به رشد ورود گردشگران به استان نیاز به تعداد بیشتر مراکز اقامتی تصریح کرد: برای نوروز ۹۸ در سطح استان ۵۷۹ تخت در هتل‌ها، ۹۰ تخت در هتل‌ آپارتمان‌ها، هزار و ۷۳۶ تخت در واحدهای بومگردی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویرنوردی، ۱۴۰ تخت در کمپ‌های گردشگری و ۲ هزار و ۳۰۰ تخت نیز در مجتمع‌های گردشگری برای گردشگران پیش‌بینی شده است.

فاطمی با بیان اینکه از ظرفیت‌های دیگری نیز برای اسکان مسافران و گردشگران در سطح استان در صورت لزوم استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: خوابگاه‌ها و مهمانسراهای دستگاه‌های دولتی و سایر مراکز نیز تا ۲۵ هزار نفر را می‌‌توانند اسکان دهند.

وی خانه‌های مسافر را فرصتی برای پاسخگویی به نیاز اقامتی گردشگران برشمرد و ابراز داشت: ۱۱ هزار نفر در خانه های مسافر و بیش از ۲۰ هزار نفر در سطح مدارس می‌توانند اسکان یابند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال ظرفیت اسکان در مدارس نسبت به سال گذشته پنج هزار نفر کاهش داشته است، عنوان کرد: استان یزد جهت پذیرایی میهمانان نوروزی آمادگی کامل دارد و در خصوص اسکان مسافران نوروزی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

فاطمی با بیان اینکه برای استقبال از مهمانان نوروزی طبق سال های گذشته ستاد تسهیلات نوروزی توسط نهادها و ارگان‌های مربوطه تشکیل و امکانات لازم را برای تامین رفاه و آسایش مسافران کرده‌اند، یادآور شد: هتل‌ها، رستوران‌ها، مهمانپذیرها و دستگاه‌های خدماترسان تلاش خود را برای ارائه خدمات به مسافران به کار گرفته‌اند و در طول ایام نوروز به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز