خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

جشنواره استانی تئاتر اندیشه مطهر در فریمان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۹۴۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره استانی تئاتر اندیشه مطهر در فریمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جعفر مروارید در نشست با خبرنگاران گفت: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان فیلسوف بی‌‌‌بدیل قرن حاضر در آثار بی‌شمار خود به بسیاری از پرسش‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه پاسخ‌‌‌های مناسب از دیدگاه اسلام داده است.

وی با بیان اینکه جشنواره استانی تئاتر اندیشه مطهر به مفاهیم دینی با تاثیرات فرهنگی، اجتماعی از دیدگاه آثار شهید مطهری می‌‌پردازد و تلاش دارد از دریچه هنر به بسیاری از پرسش‌های فرهنگی اجتماعی از دیدگاه این شهید پاسخ دهد، اظهار داشت: این رویداد تلاش دارد پیام اصلاح گری دینی و عقلانیت اسلامی را از دیدگاه شهید مطهری به مخاطبان از جمله جامعه نخبگان استان عرضه کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: شهید مطهری در آثار خود در عین توجه بر اصول و میراث غنی اسلامی تفسیر روزآمد از این مقوله ها عرضه می‌‌کند و امروز ما نیازمند این هستیم که نگاه این شهید و توجه به عقلانیت و گفت‌‌‌‌وگو را مد نظر قرار دهیم.

عبدالله برجسته، دبیر این جشنواره نیز با بیان اینکه فراخوان این رخداد فرهنگی 28 بهمن ماه منتشر شده است، تصریح کرد: این جشنواره فرهنگی روزهای هشتم تا یازدهم اردیبهشت ماه در شهرستان فریمان زادگاه استاد شهید مطهری برگزار می‌‌شود.

وی افزود: از میان آثار رسیده 12 نمایشنامه با عناوین دختران، امین، روش رئالیسم، آنم آرزوست، منطقه حفاظت شده، دیفتری، سبز دینه، شک ایستگاه خوبی است، انکس که نداند، محمود آقا، شب و میدان معلم برای ارائه انتخاب شده است. بیش از 70 هنرمند متقاضی اجرای این نمایشنامه‌‌ها شده‌‌‌اند که 37 نفر آنها از هنرمندان مشهد و بقیه از هنرمندان 10 شهرستان دیگر استان خراسان رضوی هستند.

آرش خیرآبادی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این نشست از اجرای طرحی با عنوان طرح جامع «آموزش آکادمیک و یکپارچه هنر تئاتر» در 28 شهرستان این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ثبت نام علاقه‌‌‌مندان بالای 18 سال برای شرکت در این طرح آموزشی آغاز شده و تاریخ آزمون رسمی از داوطلبان 18 تا 20 فروردین سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح با همکاری آموزشگاه‌های دارای مجوز، آموزش هایی برای تربیت مدرس و هنرجویان ارائه می‌‌شود، ابراز داشت: در این طرح هنرجویان در چهار ترم 16 جلسه‌‌ای و در هر جلسه به مدت دو ساعت، دروس اصلی را در چهار محور جامعه‌‌شناسی، روانشناسی، ادبیات و فلسفه فرامی‌‌گیرند و سپس وارد حوزه تخصصی می‌‌شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در بخش تخصصی نیز سبک‌‌های بازیگری، تاریخ تئاتر ایران و جهان، بدن و فن بیان ارائه شده و کارگاه‌‌های عملی برگزار می‌‌شود، عنوان کرد: هنرآموزان بعد از موفقیت در این بخش برای اجرای رسمی آماده می‌‌‌شوند.

وی یادآور شد: طی دو سال آینده نیز آموزش طراحی، گریم، دکور، نور، لباس و صحنه به آموزش‌های یاد شده افزوده می‌‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز