خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان مطرح کرد:

مساجد پیشرو فعالیت‌های سیاسی در طول تاریخ بوده اند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۱۷۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به نقش مساجد در طول تاریخ گفت: مساجد نه تنها مکانی برای عبادت بوده بلکه خود مرکز اصلی فعالیت های فرهنگی و سیاسی در طول تارخ بوده است.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه شاخانی در همایش سبک زندگی ایرانی- اسلامی و ویژه برنامه گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: تشکیل کانون‌های مساجد با محوریت انجام فعالیت های فرهنگی و هنری از دستاوردهای ستاد عالی کانون های مساجد صورت گرفته است و در حال حاضر ٥٧٢ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعال است.

وی با اشاره به کارکردهای مساجد در جوامع اسلامی عنوان کرد: مساجد در طول تاریخ جدای از اینکه محلی برای عبادت بودند، ظرفیتی برای انجام فعالیت های فرهنگی و سیاسی نیز به شمار رفته اند.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کردستان در ادامه به موضوع همایش سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: هر کسی در زندگی برای هدف و فلسفه ای سبک زندگی برای خودش انتخاب می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در جامعه ایرانی برابر با ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی، فرهنگ ایرانی اسلامی شکل گرفته است و آحاد جامعه نیز بر اساس این فرهنگ بایستی مسیر زندگی خود را انتخاب کنند.

قلعه شاخانی با تاکید بر اهمیت صله رحم و به جا آوردن این مهم خاطر نشان کرد: بر اساس فرهنگ ایرانی و ایرانی اسلامی پیوند و ‌خویشاوندی به نام صله رحم شکل گرفته است که این مهم در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد. 

در ادامه این همایش احمد امانی از اساتید دانشگاه کردستان نیز با اشاره به لایه‌های سبک زندگی کودکان در جامعه امروز گفت: پی بردن به این مهم نیاز به پژوهش و پرداختن به آن دارد.

وی اضافه کرد: نتایج پژوهش ها نشان می دهد میزان گفتگوی خانواده ها به ٢٠ دقیقه کاهش پیدا کرده است. 

امانی با اشاره به اینکه سبک زندگی مجموعه ای از افکار، عقاید، نگرش، رفتار، ساختار محله و قوم در هر منطقه ای است، گفت: در سرزمین اسلامی باید زیرساخت سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دلبستگی اجتماعی و ارتباطات و تعاملات در گذشته های دور بیشتر بود، اذعان کرد: در عمق صله رحم نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز