خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار همدان:

۲۸هزار مورد وام ازدواج در همدان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۵۶

در هفت ماهه امسال ۲۸هزار مورد وام ازدواج پرداخت شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان پرداختی به ۲برابر افزایش یابد.

در هفت ماهه امسال ۲۸هزار مورد وام ازدواج پرداخت شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان پرداختی به ۲برابر افزایش یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان؛ معاون استاندار همدان ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، اظهار کرد: ایمان، اخلاص، ظلم ستیزی، شهادت‌طلبی، ایثار و گذشت، قناعت، تواضع، شجاعت، عمل صالح و خودسازی در تفکر و منش بسیج گنجانده شده است بنابراین بسیج یک تفکر و فرهنگ است که باید به صورت غنی در جامعه جاری و ساری شود.

محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه منشور فرهنگی تدوین شده استان همدان در شورای فرهنگی عمومی کشور ارائه می‌شود، افزود: ضرورت‌های استان همدان در حوزه فرهنگی احصا شده و موضوعات در ۸۰مورد مانند خانواده، سبک زندگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حقوق شهروندی و غیره نیازسنجی شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: در منشور فرهنگی به لحاظ محتوایی، جامعه هدف مشخص شده ‌و از محتواهایی که برگرفته از فقه و دین که راهگشا بری جامعه هدف باشد، بهره گرفته شده است.

وی گفت: در این منشور گروه‌های مرجع و تأثیرگذار بر جامعه شامل دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها و ائمه جماعات و روحانیت شناسایی و ساختارها برای تعمیق باورها و ارزش‌ها در جامعه تعریف شده است.

الهی‌تبار با بیان اینکه در سال فرهنگ باید سطح فرهنگ عمومی جامعه ارتقا یابد، عنوان کرد: تجربه به ما نشان داده ‌که هر گاه اجرای کاری به مردم واگذار شد، موفقیت‌آمیز بوده ‌و حرکت‌های صرفا ‌دولتی تنها منجر به صرف هزینه شده است.

‌الهی‌تبار با تأکید بر پیگری پرداخت وام ازدواج گفت: سال گذشته ۲۱هزار مورد وام ازدواج پرداخت شد اما در هفت ماهه امسال ۲۸هزار مورد وام ازدواج پرداخت شده ‌که امیدواریم تا پایان امسال به دو برابر افزایش یابد.

وی افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) نیز با توجه به سهمیه ویژه‌ای که برای پرداخت وام ازدواج اختصاص داده ‌باید زمان پرداخت وام ازدواج را به حداقل ممکن برساند شرایط پرداخت تسهیلات واج ازدواج جوانان را تسهیل کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با ابراز گلایه از عدم شرکت نماینده دانشگاه‌های استان در این جلسه برای ارائه گزارش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه جوانان و ازدواج گفت: عمده جوانان در سنین ازدواج در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند که در این راستا باید کارهای فرهنگی اثربخشی در حوزه ازدواج آسان جوانان برگزار کنند.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز همایش سرمایه‌گذاری در همدان اظهار کرد: امیدواریم مردم از نتایج این همایش بهره‌مند شوند و در این میان ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و پایداری خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی بزرگترین رهاورد این همایش اقتصادی برای رفع معضلات اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز