خبرگزاری کار ایران

کازانی مطرح کرد:

بهره‌مندی بیش از دو هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۸۰۵

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک گفت: از 15 اسفندماه سال گذشته تا اسفند امسال از سوی اورژانس اجتماعی شهرستان آبیک به 2598 نفر خدمات مختلف ارائه شده است.

یوسف کازانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: از 15 اسفندماه سال گذشته که فعالیت اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان آبیک آغاز شده است تا 15 اسفندماه امسال به 2598 نفر، 11 هزار و 700 خدمات مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حقوقی، درمانی، بهداشتی و تلفنی ارائه شده است.

وی افزود: اورژانس اجتماعی شهرستان آبیک در حیطه مداخله به 255 نفر سیار، 1391 نفر و از طریق خط تلفن 952 نفر خدمات ارائه داده است. 

کازانی ادامه داد: ارجاعیات افراد به اورژانس از سوی دادسرا، فرمانداری، نیروی انتظامی، اداره بهزیستی، گزارش مردمی با خط 123 و شوراها و دهیاران روستاها بوده است.

وی اضافه کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان آبیک هفته‌ای میانگین 30 ساعت در هفته در مناطق شهری و روستایی مستقر شده و علاوه بر شناسایی افراد در معرض آسیب نسبت به برگزاری جلسات آموزشی در زمینه فرزندپروری، مسائل زناشویی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی اقدام کرده است.

وی کودک‌آزاری، اختلافات خانوادگی و همسرآزاری را به ترتیب بیشترین آسیب‌های ارجاعی به اورژانس اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد:‌ ا عتیاد، بیکاری و فقر، بیشترین علت اختلافات خانوادگی بوده است. 

این مسئول تصریح کرد: 60 نفر از افراد ارجاعی به اورژانس اجتماعی شهرستان آبیک به مراکز نگهداری بهزیستی و شیرخوارگاه استان قزوین، بیمارستان و کمپ ترک اعتیاد مردان و زنان ارجاع داده شده‌اندو پس از دریافت خدمات مشاوره‌ای، درمانی و روانشناسی به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: هدف گذاری اورژانس اجتماعی،شناسایی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب و رفع مشکلات و کمک به آنان بوده است.

کازانی مطرح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهه کودک آزاری، همسر آزاری کودکان کار و فراریان از منزل، گزارش‌های خود را به 123 اطلاع دهند تا اقدامات اورژانس اجتماعی به موقع و لازم انجام شود.

وی افزود: طی امسال دو میلیارد و 575 میلیون ریال کمک‌های غیرنقدی و 562 میلیون ریال کمک‌های نقدی از مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

کازانی ادامه داد:‌در اسفندماه 570 میلیون ریال کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شده که بیانگر اعتماد مردم به اداره بهزیستی این شهرستان است.

وی ادامه داد: در شهرستان آبیک هیچ موسسه خیریه‌ای زیر نظر اداره بهزیستی فعالیت نمی‌کند و تمام وجوه یا به صورت مستقیم به دفتر مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی اهدا می‌شود و یا به شماره حساب واریز خواهد شد. 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز