خبرگزاری کار ایران

حسن‌زاده خبر داد:

توزیع 700 سری جهیزیه در مناطق محروم خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۷۰

قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه 700 سری جهیزیه برای زوج‌های جوان مناطق محروم و مرزی خراسان رضوی تهیه کرده است.

مجیدرضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا ضمن اعلام این خبر افزود: هر سری از جهیزیه‌ها شامل 10 قلم کالای اساسی تولید ملی با اعتبار 65 میلیون ریال است که اولین مرحله توزیع آن تا پایان همین هفته در حرم رضوی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین در همین ایام 100 سری دیگر برای زوج‌های جوان خراسان‌جنوبی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، توزیع می‌شود.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه بیان کرد: طی 14 ماه گذشته در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حمایت از کالای ایرانی این قرارگاه هزار و 200 سری جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند در مناطق محروم به‌ ویژه شهرها و روستاهای مرزی توزیع کرده که در مجموع تا پایان سال به 2 هزار سری خواهد رسید. 

وی با اشاره به اقدامات توسعه و آبادانی در مناطق کم‌برخوردار گفت: احداث بیمارستان صحرایی، مرمت و بازسازی خانه محرومان، آبرسانی به روستاها، احداث بند خاکی، تکمیل و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی، احداث و بازسازی مساجد و ... از دیگر اقدامات سپاه و بسیج سازندگی است. 

حسن‌زاده با اعلام اشتغال 300 نفر در سال جاری توسط قرارگاه منطقه‌‌¬ای ثامن‌الائمه (ع) عنوان کرد: با احداث و راه‌اندازی 12 کارگاه‌ تولیدی در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی از ابتدای امسال تاکنون زمینه اشتغال مستقیم برای این تعداد فراهم شده و نیز با احداث بندهای خاکی بستر مناسب برای اشتغال در حوزه کشاورزی بوجود آمده است. 

وی مطرح کرد: برای محرومیت‌زدایی و توسعه اشتغال نیاز است تمام دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر تعامل داشته باشند و با مشارکت و همیاری مناطق کم‌برخوردار را رونق بخشند.

 این مقام مسئول نظامی تشکیل کانون بانوی مرزنشین در شرق کشور را نقطه امید دانست و گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل این گروه شناسایی افراد محروم و برطرف کردن نیاز آنان در مناطق مرزی است. کانون مرزنشین با اهداف محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی فعالیت دارد و نیاز است تمام نهادها با آن همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز