خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارشاد در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

اختصاص 10 درصد از درآمد کنسرت‌ در کلانشهرها به ادارات کل/ میزان اعتبارات وزارت ارشاد کافی نیست/ 300 پروژه در دست احداث داریم

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۶۸۶

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس مصوبه‌ دولت، مقرر شده 10 درصد از درآمد کنسرت در تهران و کلانشهرها وصول و به حساب خزانه واریز شود و معادل آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد قرارگیرد تا به ادارات کل استان‌ها اختصاص یابد.

علی‌اصغر کاراندیش‎‌مروستی در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در طول دولت یازدهم و دوازدهم در سطح ملی و استانی اعتبارات بیش از دو برابر و تخصیص اعتبار به استان‌ها از ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 6 برابر شده اما هنوز کافی نیست.

وی افزود: پیگیر افزایش اعتبارات و ایجاد منابع پایدار از محل درآمدها هستیم تا بتوانیم اقدامات بهتری در حوزه فرهنگ و هنر انجام دهیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد در مجلس به تصویب نهایی رسیده؛ هم‌اکنون در حال پیش‌بینی درآمد ویژه استان‌ها و شهرستا‌ن‌ها هستیم که نباید در تهران و مراکز استان‌ها هزینه شود.

کاراندیش‌مروستی در خصوص نحوه ایجاد منابع پایدار درآمدی اضافه کرد: بر اساس مصوبه‌ای که به تازگی در دولت به تصویب رسیده، مقرر شده از مبلغ کنسرت در تهران و کلان‌شهرها 10 درصد وصول به و حساب خزانه واریز شود و معادل آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد تا به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها به غیر از مراکز استان‌ها اختصاص داده شود چرا که شهرستان‌ها با کمبود شدید بودجه مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی دارد که امسال با همکاری شورای اجتماعی به اجرای برنامه‌هایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر مالی و امکانات دولتی به ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها کمک می‌کند اما لازم است مدیران کل با برنامه عمل کنند و مدیریت داشته باشند و از تمام منابع مالی، انسانی، امکانات استان‌ها و دستگاه‌های دولتی و ظرفیت بخش خصوصی برای رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر بهره گیرند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 300 پروژه در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد در سطح کشور در حال احداث است که برخی پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالا و برخی هم پیشرفت فیزیکی پایینی دارند که برنامه‌ریزی شده نخست پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا تکمیل و به اتمام رسیده و سپس با تخصیص اعتبار، نسبت به تکمیل پروژه‌های با درصد پایین پیشرفت فیزیکی اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز