خبرگزاری کار ایران

یعقوبی خبر داد:

توزیع 235 هزار اصله نهال رایگان در مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۴۱۱

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از توزیع 235 هزار اصله نهال رایگان مثمر و غیر مثمر در هفته درختکاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته درختکاری برگزار شد، افزود: هفته درختکاری با هدف ترویج کاشت و نگهداری از درختان از فردا چهارشنبه ۸ اسفند آغاز و تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت در هر منطقه شهرداری برنامه مراسم درختکاری با اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

یعقوبی گفت: در هفته درختکاری ۳۸ غرفه در مناطق مختلف شهر اقدام به توزیع نهال رایگان و ارائه مشاوره به شهروندان خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین مشاوران حوزه آب با مشارکت جمعیت ناجیان آب در طول هفته در درختکاری از ساعت ۹ تا ۱۳ آموزش های لازم را در خصوص نحوه درست آبیاری به شهروندان ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۰ هزار اصله درخت توزیع شد، اظهار کرد: امسال در هفته درختکاری ۲۳۵ هزار اصله درخت برای توزیع در نظر گرفتیم که 110 هزار اصله درختان مثمر است.

وی ادامه داد: حداقل عرصه پیش‌بینی شده برای درختکاری ۹ هکتار در سطح مناطق و ۶ هکتار در حوزه پارک‌ها و فضای سبز و در مجموعا ۱۵ هکتار است.

یعقوبی گفت: برای هفته درختکاری و طرح خانه تکانی در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری افزود: مراسم روز درختکاری علاوه بر روزهای هفته در مناطق جمعه 10 اسفند و 15 اسفند به صورت نمادین با حضور مسئولان و تشکل های مردمی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه درختکاری تنها در هفته درختکاری انجام نمی‌شود، اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸۸ هزار اصله نهال‌های بومی در عرصه کمربند سبز به مساحت ۱۷۶ هکتار کاشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز