خبرگزاری کار ایران

ستاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

وجود بیش از 4 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور/ رتبه علمی پانزدهم دنیا را داریم/ ایده‌ها باید به تولید ثروت تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۶۷

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: حدود 60 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا هستند و استارتاپ‌هایی هستند که کار خود را به تازگی آغاز کرده‌اند و به شرکت‌های بزرگ تبدیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سورنا ستاری امروز در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که در سال 96، فروش شرکت‌ها به حدود 60 هزار میلیارد تومان بوده و تا پایان امسال این رقم به عدد بالاتری خواهد رسید.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت جدی در صنعت و جامعه ایجاد کرده و یک نسل جدیدی از کارآفرینان جوان را تشکیل می دهند که به جامعه و محیط کارآفرینی تزریق شده‌اند و امیدواریم این حرکت که با شدت و صلابت آغاز شده، ادامه ‌یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور شرکت‌های دانش‌بنیان را محصول دولت فعلی و اهمیت دادن به جوانان ذکر و ادامه داد: حدود 60 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا هستند و استارتاپ‌هایی هستند که کار خود را به تازگی آغاز کرده‌اند و به شرکت‌های بزرگ تبدیل خواهند شد.

ستاری اضافه کرد: برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان، فروش چند هزار میلیارد تومانی محصولات خود را دارند که در آینده به بزرگترین شرکت‌ها در کشور تبدیل می‌شوند.

وی درخصوص تجاری‌سازی ایده‌ها توضیح داد: تجاری‌سازی یک فرایند است و همه ما جزیی از فرآیند هستیم که شامل مراکز نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، محیط کسب و کار، مردم عادی و دانشگاه‌ها می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همه ما در واقع بخشی از سیستم تجاری‌سازی یک محصول هستیم که می‌توانیم بازار شرکت‌ها را تضمین کنیم؛ البته طی چهار سال اخیر در زمینه توسعه فرهنگ عمومی در این زمینه اقدام شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور خاطرنشان کرد: یک مکانیزمی عملا ایجاد شده و بستر آن در بخش خصوصی است که باید سرمایه‌گذاری در شتاب‌دهنده‌ها صورت گیرد و تولید شغل شود که اگر این اتفاق اصلی رخ دهد، اقتصاد از منبع‌محور به انسان‌محور تبدیل می‌شود.

ستاری بیان کرد: بستر فوق‌العاده‌ای در پنج سال گذشته در مراکز نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها در زمینه نوآوری ایجاد شده که ایده‌ها باید تبدیل به ثروت شود اما باید انسان‌هایی باید کشف کنیم که بتوانند این ایده‌ها را به تجاری‌سازی تبدیل کنند که تربیت این افراد هم ضروری است.

وی افزود: در دنیا از نظر علمی رتبه 15 داریم که امسال یک رتبه بهتر می‌شویم این در حالی است که در بین کشورهای اسلامی و منطقه رتبه نخست را داریم.

این مسئول یادآور شد: نیروی انسانی زمانی می‌تواند پایه اقتصاد شود که از محل حرکتی که در شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده، گام بردارد که طرح‌های زیادی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز