خبرگزاری کار ایران

جمعیت بانوان شاغل در یزد تنها ۲۰ درصد است؛

70 درصد زنان جویای شغل، فارغ التحصیلان دانشگاه هستند

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۵۶۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به افزایش تقاضای بانوان برای اشتغال گفت: 20 درصد از شاغلان یزد بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در نشست اشتغال بانوان فعال و کارآفرین اقتصادی با اشاره به نقش مهم مدیریت خانواده در پیشرفت و موفقیت جامعه اظهار داشت: امروز بحمدالله مدیریت خانواده در دست زنان قرار دارد و آنها هم با درایت، محبت و اولویت‌بندی این موضوع مهم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مباحث مربوط به خلاقیت و کارآفرینی گفت: باید یک مشکل و خللی در فرایندی وجود داشته باشد که ما را به تفکر وادار کند و بیاندیشیم تا متوجه شویم چطور از این مشکل عبور کنیم .

ریاحی با بیان اینکه مدیریت بانوان در جامعه نقش بسیار بسزایی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد تصریح کرد: وقتی در حوزه کارآفرینی و مدیریت دقت کنیم، متوجه می‌شویم که خلاقیت و ایده‌پردازی به عنوان رکن اساسی کار مورد توجه است و بدون این دو حوزه نمی‌توان کارآفرین یا مدیر خوبی بود .

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع اگر امروز ما در مباحث اقتصادی و اجتماعی نیازمند کارآفرینی هستیم، مطمئنیم که این مهم از عهده بانوان برمی‌آید و آنها می‌توانند با خلاقیت و ایده‌پردازی خود، به کارآفرینی بپردازند .

ریاحی افزود: بیش از 20 درصد از جمعیت شاغل استان یزد را در حال حاضر بانوان به خودشان اختصاص داده‌اند و خوشحالیم که امروز بانوان به یک مقامی از علم و آگاهی رسیده‌اند و توانسته‌اند سکوهای دانشگاهی و علم را به خودشان اختصاص دهند و در تمام عرصه‌های علمی حضور فعالی داشته باشند .

این مقام مسئول تصریح کرد: از 22 هزار بانوی یزدی که آمادگی انجام کار را دارند، نزدیک به 14 هزار نفر معادل 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و این موضوع نشان می‌دهد که امروز بانوان ما در سطح استان به سمت و سوی کسب علم و دانش پیش رفته‌اند و می‌توانند امروز در عرصه‌های اقتصادی و اشتغال فعالیت داشته باشند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز