خبرگزاری کار ایران

محتشمی پور در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد ؛

تاثیرگذاری قابل ملاحظه زنان کارآفرین در عرصه اجتماعی و اقتصادی / ضرورت هموار کردن راه زنان به میدان اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۲۵۱

رئیس هیأت مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین گفت: در این شرایط سخت و ‌بحرانی زنان نیز مانند مردان باید با دقت، مطالعه و‌ مشاوره‌های تخصصی پا به هرنوع میدان اقتصادی بگذارند.

فخرالسادات محتشمی‌پور در حاشیه چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: شناخت الگوهای مدیریت زندگی و کار زنان کارآفرین و شناخت چالش‌های زندگی آنان و ارتقای سطح دانش و نگرش و مهارت زنان نوکارآفرین در زمینه سازگاری زندگی و کار از اهداف اصلی برگزاری این همایش است.

وی افزود: بررسی نقش خانواده در عملکرد زنان کارآفرین و ترویج و توسعه پژوهش‌های تجربه‌محور در زمینه زندگی و کار زنان کارآفرین و توسعه تعامل زنان کارآفرین با مراکز علمی و پژوهشی، سیاستگذاران و نهادهای مدنی در سازگاری زندگی و کار را از دیگر اهداف همایش زندگی و کار است.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین ادامه داد: انجمن زنان کارآفرین به دنبال برگزاری ۱۳ همایش موفق، چهاردهمین همایش خود را با عنوان زنان کارآفرین؛ زندگی و کار با همکاری استانداری، شورای‌شهر و ‌شهرداری قزوین و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار کرده است.

محتشمی‌پور اضافه کرد: معرفی الگوهای کارآفرین در حوزه‌های تخصصی و ارائه تجارب کارآفرینانه زنان در این همایش موثر بوده به‌ ویژه اینکه در زیست بوم‌محلی که امکان هم‌ذات پنداری نیز وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور طبیعی در این شرایط سخت و ‌بحرانی زنان نیز مانند مردان باید با دقت، مطالعه و‌ مشاوره‌های تخصصی پا به هر نوع میدان اقتصادی بگذارند و ‌البته کارآفرینان با ویژگی‌های ذاتی و‌ مهارت‌های اکتسابی در انتخاب حوزه کاری و‌ مدیریت اقتصادی از موفقیت‌های بیشتری برخوردار خواهند شد.

این فعال حقوق زنان بیان کرد: متاسفانه به‌دلیل عدم درک و‌شناخت درست از کارآفرینی، بُعد اقتصادی کارآفرینی مورد توجه بیشتری است در حالی‌که کارآفرینی مقوله‌ای اجتماعی-اقتصادی بوده و تاثیرگذاری زنان کارآفرین در هر دو‌ حوزه قابل مطالعه است.

محتشمی‌پور ادامه داد: سال 92 همایشی با عنوان «خانواده و تعادل با کار» با حضور مادران صاحب کسب و کار و کارآفرین برگزار شد و مطرح شد که چه چالش‌هایی داشتند؛ چه موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند و چه راهکارهایی به آنها کمک کرد بر مشکلات غلبه کنند.

وی اضافه کرد: جلسه دیگری با حضور همسران بانوان صاحب کسب و کار و کارآفرین برگزار شد در این جلسه همسران زنان کارآفرین  از پذیرش مسئولیت خانه هنگام نبود همسران‌شان گفتند و اینکه از نظر اقتصادی زنان چگونه کارگاه هایشان را مدیریت کرده‌ و چالش‌های پیش آمده  را رفع کردند.

محتشمی‌پور بیان کرد: سومین جلسه هم با حضور فرزندان بانوان کارآفرین برگزار شد و با آنها در زمینه محدودیت‌ها، فرصت‌ها و مشکلاتاین حرفه  بحث و تبادل‌نظر شد که  هر کدام نظرات خود را گفتند. برخی سازگاری با کار مادرشان پیدا کرده بودند و برخی نیز گفتند اولویت اول مادر آنها کار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز