خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد:

سهل‌انگاری مردم علت 68 درصد سرقت‌ها/ کشف سرقت عجیب یک خودرو/ کاهش نزاع و افزایش جرائم اقتصادی در دی ماه

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۹۷۳

فرمانده انتظامی استان قم گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، سهل‌انگاری و بی‌توجهی شهروندان در ایمن سازی خودروها و منازل دلیل وقوع بیش از 68 درصد سرقت ها است.

به گزارش ایلنا، سردار آقاخانی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از عجایب این سرقت‌ها خودرویی است که 15 بار در قم به سرقت رفته و 15 باز هم کشف شده و مالک این خودرو یک نفر بوده و منزلش هم یک جاست و بارها هم به این شهروند تذکر داده شده اما وی بی خیال است.

وی از انهدام 50 باند سارقان حرفه ای در دی ماه امسال خبر داد و گفت: این باندهای سرقت بیشتر در زمینه سرقت دکل های مخابراتی، احشام، مغازه های دارای شیشه سکوریت، باطری و وسایل داخلی خودرو فعال بودند.

 وی افزود: در دی‌ماه شرارت 6 و نزاع 8 درصد کاهش و کشف جرائم اقتصادی 70 و جرائم فرهنگی 2800 درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی یادآور شد: در دی ماه امسال همچنین 31 هزار و 700 لیتر گازوئیل به ارزش 121 میلیون تومان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان قم، ورود به جرائم سایبری را از دیگر اقدامات پلیس اعلام کرد و گفت: آمارها بیانگر این است که در این حوزه هم در ماه یاد شده 90 درصد افزایش کشف جرائم داشته ایم که متاسفانه 25 درصد با افزایش جرائم مواجه بوده ایم.

وی افزود: در این زمینه 30 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

سردار آقاخانی با اشاره به آسیب شناسی انجام شده موضوع حجاب و عفاف، قاچاق ارز و احشام را از مهمترین اولویت های پلیس در بهمن امسال عنوان کرد و از راه اندازی گشت های مشترک نیروی انتظامی، سپاه و ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد.

وی افزود: در این طرح مناطق 20 گانه تعیین شده شهر قم، به منظور احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد گشت‌زنی قرار می‌گیرد.

سردار آقاخانی تصریح کرد: همچنین برای کمک به دولت و اقتصاد کشور و قطع دستان واسطه ها و سودجویان طرح برخورد با خرید و فروش غیرقانونی ارز در بهمن با شدت دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء فرهنگی شهر قم نیز با صنوف و مغازه هایی که شئونات اخلاقی و اسلامی را رعایت نکنند به طور جدی برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان وضعیت بی حجابی و نامطلوب برخی رانندگان را از دغدغه های مردم متدین قم عنوان کرد و یادآور شد: در طرح ارتقای فرهنگی با رانندگانی که حجاب اسلامی را رعایت نکنند برخورد و خودرو آنها به مدت یک هفته توقیف خواهد شد.

وی برخورد قاطع با رانندگان خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و تالارهایی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند را از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز