خبرگزاری کار ایران

300 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی نیازمند پوشاک و لوازم التحریر

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۹۵

‌مدیرکل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: از 700 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل درسیستان و بلوچستان 300 هزار نفر آنان نیازمند نوشت افزار، پوشاک، کفش و تغذیه هستند.

‌به گزارش ایلنا، ‌علیرضا نخعی در افتتاح دفتر نمایندگی بنیاد دانش با مشارکت هلدینگ سیمان سیستان افزود: در این استان حدود 300 هزار کودک یتیم وجود دارد که 10 هزار کودک یتیم در شمال این استان زندگی می‌کنند‌.
 
مدیرکل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: 43 گروه خیری در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند به طوری تمام این گروه‌های خیری از خارج از این استان هستند‌.
 
نخعی افزود:‌ یکی از موضوعاتی که در استان باید به آن توجه داشت، بحث سرویس و جابه‌جایی دانش آموزان است که بیشتر خانواده ها نیز خواستار رفع مشکلات در این زمینه هستند‌.
 
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: 28 هزار و 523 دانش آموز در این استان از سرویس‌های استاندارد و برابر با همین تعداد نیز از سرویس غیر مجاز استفاده می کنند‌‌.
 
نخعی گفت: فقط سرویس‌هایی که مورد تایید آموزش و پرورش هستند می‌توانند کار جابجایی دانش آموزان را انجام دهند و از آنها حمایت می شود‌.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت مهارت آموزی تغییر رویکرد به سمت رشته‌های فنی یکی از اولویت‌های این سازمان است‌.
 
وی بیان کرد: رشته‌های فنی باید به گونه‌ای باشد که افراد را برای کار در جامعه آماده کند و نباید تنها راه را برای اخذ مدرک دانشگاهی صرف باز کند‌.
 
نخعی با انتقاد از آمار بالای بیکاران فارغ التحصیل در جامعه، توسعه و توجه به رشته‌های کارودانش و فنی و حرفه ای را برای تحقق شعار تولید و اشتغال مهم و حیاتی و نیاز امروز جامعه عنوان کرد‌.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص فعالیت مدارس استان نیز گفت: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان ۱۸۰۰مدرسه بیشتر از نرم کشوری دایر شده است‌‌.
 
وی تصریح کرد: در مدارس شبانه‌روزی ظرفیت‌های خوبی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد که از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد‌.
 
براساس این گزارش دفتر نمایندگی بیناد دانش طی تفاهمی با هلدینگ سیمان زابل در مدت زمان یک سال، 300 نفر را زیر پوشش خود قرار می دهد که این رقم افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز