خبرگزاری کار ایران

راضیه علیرضایی خبر داد:

1252 فقره جواز تاسیس در 9 ماهه سال 97 صادر شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۷۳۶

طی 9 ماهه سال‌جاری تعداد 1252 فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود 56 هزار میلیارد ریال و اشتغال 26560 نفر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر سرمایه‌گذاری 36 درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از مشهد، راضیه علیرضایی اظهارداشت: از مجوزهای صادره، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی بوده که 13014 میلیارد ریال (23درصد) از کل سرمایه‌گذاری و بخش سایر محصولات کانی غیرفلزی با سرمایه 6636 میلیارد ریال (12درصد) رتبه دوم و بخش ساخت فلزات اساسی با سرمایه 5271 میلیارد ریال (9درصد) رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بیشترین اشتغال در طرح‌های استان  خراسان رضوی، مربوط به بخش محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها بوده که 3161 نفر(12درصد) از کل اشتغال را شامل می‌شود و ساخت مواد و محصولات شیمیایی با اشتغال 2719 نفر (10درصد) رتبه دوم و بخش سایر محصولات کانی‌های غیرفلزی با اشتغال 2546 (9/56درصد) رتبه سوم  را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر خراسان رضوی با 3026 طرح صنعتی فعال و سرمایه‌گذاری 26.7 هزار میلیارد تومان و اشتغال 85.4 هزار نفر از نظر تعداد در رتبه چهارم و اشتغال در رتبه پنجم کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز