خبرگزاری کار ایران

علیرضایی خبر داد؛

کسب رتبه دوم سرمایه گذاری کشور در پروانه های بهره برداری صادره 9 ماهه سال 97

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۴۷۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان، رتبه دوم سرمایه‌گذاری کشور در پروانه‌های صادره طی 9 ماهه سال جاری را کسب کرده است.

به گزارش ایلنا از مشهد ، راضیه علیرضایی اظهارداشت: طی 9 ماهه سال 97، 313 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 37765  میلیارد ریال و اشتغال 7663  نفر در استان صادر شده است.

وی افزود: در بین پروانه‌های صادره در 9 ماهه سال جاری در استان، بخش استخراج کانی‌های فلزی با اختصاص 20809 ریال ( 55درصد از کل سرمایه گذاری)، بیشترین سهم و بخش ساخت فلزات اساسی با سرمایه 6386  میلیارد ریال (17درصد از کل سرمایه گذاری )  رتبه دوم و  سایر محصولات کانی غیرفلزی با اختصاص 5603میلیارد ریال ( 15درصد از سرمایه گذاری ) رتبه سوم را در بین صنایع داشته است.

علیرضایی تصریح کرد: پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد و اشتغال به ترتیب 40 و 32 درصد رشد داشته است.

وی گفت: خراسان رضوی با 5662 واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود 195 هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پنجم (بعد از استانهای هرمزگان ، اصفهان، تهران، خوزستان) قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر 7 درصد تعداد واحدها، 7 درصد سرمایه‌گذاری کل کشور و 8 درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز