خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

امیدواریم روابط تجاری ایران و سوریه به تناسب روابط سیاسی ارتقا یابد / آماده ورود به فاز جدید سرمایه گذاری هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۰۵۲

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: انعقاد تفاهمنامه بین ایران و سوریه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با اجرای آن روابط تجاری به تناسب روابط سیاسی به سطح عالی ارتقا یابد. ما آماده‌ایم در بخش سرمایه گذاری و تبادل کالا وارد فاز جدیدی بشویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش مشترک ایران و سوریه، رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آغاز فعالیت‌های بخش خصوصی برای حضور در سوریه گفت: در سال جاری ستاد بازسازی در اتاق ایرا ایجاد شده و تعداد زیادی از اعضا در این ستاد حضور فعال دارند که نیازمند هماهنگی و همکاری مقامات دو کشور است.

غلامحسین شافعی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه منعقده بین دو کشور، بخش‌های عمده نیازمندی‌های دو کشور تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در دوران پیش رو بخش‌های خصوصی ایران و سوریه مشارکت داشته باشند و بر اساس یک برنامه زمان بندی شده حرکت کنند، علاوه بر حضور شرکت‌های ایرانی و سرمایه گذاری آنها در بخش تجارت کالا به کالا نیز می‌توانیم همکاری کنیم. بخش خصوصی این توانایی را دارد که در ساخت نیروگاه‌ها و به خصوص  حوزه حمل و نقل ، لوازم خانگی، تصفیه آب، پروژه‌های ساختمانی حضور پیدا کند.

وی افزود: امضا شدن توافق تجارت آزاد بین دو کشور می‌تواند گام مهمی برای همکاری‌های دو کشور باشد که به دلیل شرایط جنگی در سوریه تاکنون انجام نشده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه به جز چند کالای محدود رقم تعرفه گمرکی ۴ درصد تعیین شده است. نقل و انتقال پول نیز وجود دارد که اتاق راهکارهای خود را ارائه داده است.

شافعی با اشاره به کمیته مشترک دو کشور گفت: آقای اسلامی مسئول طرف ایرانی کمیته مشترک است و امیدواریم با حضور ایشان زمینه‌های گسترده شود.

وی یادآور شد: انعقاد تفاهمنامه بین ایران و سوریه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با اجرای آن روابط تجاری به تناسب روابط سیاسی به سطح عالی ارتقا یابد. ما آماده‌ایم در بخش سرمایه گذاری و تبادل کالا وارد فاز جدیدی بشویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز