خبرگزاری کار ایران

جزء قاسمی:

تامین آب اراضی زیر کشت برخی ارگان‌های خاص بر عهده آب و فاضلاب استان نیست/ استفاده 90 درصد آب زنجان در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۲۸۲

مدیرعامل آب‌وفاضلاب استان‌زنجان از تخصیص 40 درصدی پساپ آب به صنایع جدید التاسیس استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به تحت پوشش قرار دادن شبکه‌های آب‌رسانی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان برای جمعیتی بالغ بر 700هزار نفری استان، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در سال‌جاری در اجرای راه نقشه اجرای ایمنی آب بین شرکت‌های کشور رتبه برتر را کسب کرده است.

جزء‌قاسمی با بیان اینکه در 9 ماهه سال‌جاری شاهد توسعه و اجرایی شدن طرح‌های مناسب در شبکه آب و فاضلاب استان بوده‌ایم، گفت: شبکه فاضلاب زنجان 42 کیلومتر در زنجان توسعه داده شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از شبکه آب‌رسانی شهر دندی در دهه فجر، سال‌جاری ادامه داد: درصدد تکمیل فاضلاب شهر ابهر هستیم.

به گفته وی، شبکه آب‌رسانی شهر ابهر و خرمدره در دهه فجر به‌صورت اتصالی از سد کینه ورس توسعه می‌یابد.

جزء‌قاسمی با بیان اینکه تابستان گذشته با توجه به کم‌آبی چالشی جدی در استان نداشتیم و استان فاقد جیره‌بندی آب بوده، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از آب مهمترین اولویت ما در استان بوده  است.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب استان با اشاره به میانگین مصرف بالای آب در ایران در مقایسه با کشورهای دنیا تاکید کرد: استان دارای میانگین پایین‌تر از سطح کشوری در میزان مصرف آب بوده است.

وی همچنین با اشاره به مدیریت مصرف بهینه آب با توجه به کمبود آب در استان، ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم در مواجه با خشکسالی شاهد وضعیت مناسب آب در زنجان نیستیم.

جزء‌قاسمی با اشاره احتمال خشکسالی 35درصدی استان زنجان، تصریح کرد: صرفه‌جویی، مدیریت مصرف بهینه آب و آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند حائز اهمیت باشد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان، همچنین قیمت کم آب را در مقایسه با فرسودگی تجهیزات آب‌رسانی در سطح کشور و استان مهم دانست و ادامه داد: تمامی پروژه‌های آب‌رسانی استان با منابع محودود داخلی  در حال عملیاتی شدن هستند.

به گفته جزء‌قاسمی، طرح‌های مختلف استانی در شهرستان‌های استان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند، اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب متولی آب‌رسانی و اجرای طرح‌های مختلف آب‌رسانی با خدماتی محدود به منابع داخلی است.

جزء‌قاسمی، با اشاره به افزایش خدمات در این حوزه نیز تصریح کرد: در استان زنجان تاسیسات فاضلاب در حال اجرا و بهره‌برداری است .

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان‌زنجان با بیان اینکه در شهر زنجان بالای 50 درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری اجرایی شده، تاکید کرد: اعتبارات‌ملی در این راستا اعتبارات ناچیز هستند.

به گفته وی، سال‌جاری 25 کیلومتر شبکه آب‌رسانی در زنجان اجرایی شده و تسهیلات بانکی نیز در اختیار متقاضیان و مشترکان شرکت آب و فاضلاب قرار داده می‌شود.

جزء‌قاسمی، با اشاره به همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در این حوزه ادامه داد: 90 درصد مجتمع‌های بزرگ زنجان متصل به شبکه فاضلاب شهری هستند.

وی، خبر از تخصیص 40 درصدی پساپ شهری به صنایع جدید نظیر پتروشیمی و فولاد، در استان داد و گفت: در استان زنجان، 90 در صد آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

 جزء‌قاسمی، خبر از استفاده 90 درصدی آب خام در فضای سبز  زنجان داد و گفت: آبیاری اراضی تحت اختیار برخی ارگان‌های نظامی و... از شبکه آب‌رسانی شرکت آب و فاضلاب تامین نمی‌شود.

وی با اشاره به اصلاح 17 کیلومتری شبکه فرسوده آب‌رسانی با منابع داخلی در 9 ماهه سال‌جاری در زنجان، ادامه داد:  اولویت اصلی این مجموعه کاهش هدر رفت آب است.

جزء‌قاسمی در پایان با اشاره به مطالبات  13 میلیاردی از ارگان‌های مختلف استان، تصریح کرد: درصدد دریافت مطالبات برای انسجام امور آب و فاضلاب در استان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز