خبرگزاری کار ایران

هاشم‌نژاد خبر داد:

اجرای 42 مانور زلزله در مدارس و ارگان‌های کرج

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۰۳۲

رئیس جمعیت هلال‌احمر کرج گفت: آشناسازی 15 هزار نفر از دانش‌آموزان کرجی با مباحث پناهگیری، خروج اضطراری و تمرین آموزه‌های خود با اجرای عملیاتی مانور از اهم کارهای هلال احمر شهرستان کرج در آذرماه بوده است.

به گزارش ایلنا، سید فتح‌اله هاشم‌نژاد با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به ضرورت ایجاد آمادگی در اقشار مختلف جامعه بخصوص دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش مناطق مختلف، امسال همزمان در 12 مدرسه شهرستان مانور آمادگی در مخاطرات و زلزله انجام شد که طی آن آموزش‌های مقدماتی مربوط به کمک‌های اولیه، آتل و بانداژ، شناخت مخاطرات و راه‌های پیشگیری از آسیب، حمل مصدوم، اسکان اضطراری را فراگرفتند.

وی با اشاره به 42 مانور زلزله مدارس و ارگان‌ها توسط جمعیت هلال احمر شهرستان کرج، افزود: بیش از 15 هزار نفر با انجام تخلیه اضطراری و پناه‌گیری صحیح و اجرای دقیق مانور، برای آمادگی در مخاطرات آماده شدند.

هاشم‌نژاد همچنین به میزبانی مانور سراسری زلزله مدارس کشور در مدرسه فاطمه پزشکی مهرشهر اشاره کرد و گفت: این مانور با محوریت حضور دانش آموزان و امدادرسانی توسط آنها انجام شد. از اهم مانورهای انجام شده به مانور اداره برنامه و بودجه استان، آمادگی روستاییان در زلزله و مخاطرات با حضور ساکنان روستای علی‌آباد گونه، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد و پیام نور که در محل دانشگاه خوارزمی و همچنین آموزش سه دوره مخاطرات به مددجویان و انجام مانور در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کرج و کمال‌شهر، آموزش مخاطرات و ایمنی در زلزله در اداره برق مهرشهر، مجتمع آموزشی ناشنوایان باغچه‌بان از دیگر مانورهای ویژه برگزار شده توسط جمعیت هلال‌احمر کرج بوده است.

وی استمرار آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه در سطوح مختلف و تداوم انجام مانورها را در سطح مدارس و محلات با همکاری بیش از پیش آموزش و پرورش و شهرداری‌ها را عامل کاهنده آسیب‌های ناشی از مخاطرات عنوان کرد و این آموزش‌ها را سبب افزایش تاب‌آوری جامعه در بحران‌ها و همچنین افزایش مهارت نیروهای امدادرسان دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز