خبرگزاری کار ایران

استانداری البرز:

ضرورت عبور از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی علمی

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۹۴۰

استاندار البرز با عنوان اینکه بیش از 62 درصد از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری، اجرایی شده است، افزود: استان البرز در حوزه کشاورزی دارای بسترهای ارزشمندی است ولی با توجه به مساحت کم اراضی و لزوم رعایت مصرف آب، باید از کشاورزی سنتی به سمت توسعه کشاورزی علمی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیزالله شهبازی امروز در اولین جلسه شورای کشاورزی استان که در محل پارک علم و فناوری البرز برگزار شد ضمن تسلیت درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات، اظهار داشت: حضور در چنین جمع فرهیخته‌ای علاوه بر دانش افزایی، بار بزرگ مسئولیت ما را بواسطه ظرفیت‌های موجود در عرصه علم و فناوری استان را یادآور می شود.

شهبازی با اشاره به استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی ملی در استان، گفت: این مراکز و افراد نخبه در البرز ظرفیت بزرگی محسوب می شوند که باید برای بهره برداری و کمک به رشد آنها اقدام کرد.

وی افزود: استان البرز در حوزه کشاورزی دارای بسترهای ارزشمندی است ولی با توجه به مساحت کم اراضی و لزوم رعایت مصرف آب، باید از کشاورزی سنتی به سمت توسعه کشاورزی علمی حرکت کنیم.

استاندار البرز اضافه کرد: گسترش کشت گلخانه ای با برنامه ریزی دقیق و بستر سازی مناسب مورد تاکید است از این رو  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید نسبت به تشکیل کارگروهی در این راستا اقدام کند.

شهبازی با اشاره به راهبردهایی که برای توسعه استان ترسیم شده، مشارکت تشکل ها، سازمان های مردم نهاد را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: موسسه سرم سازی رازی حدود صد سال است که موثرترین داروها را به مردم ارائه داده و این ظرفیت ارزشمند در البرز مستقر است.

وی با عنوان اینکه ظرفیت های موجود در استان حاکی از آن است که می‌توانیم به بخش کشاورزی البرز متکی باشیم، خاطرنشان کرد: باید تسهیلات لازم را برای رشد کشاورزی در استان فراهم کرد همچنین در حوزه گیاهان دارویی نیز می توان بستر لازم را فراهم کرد و فرودگاه پیام نیز فرصت بزرگی برای البرز محسوب می شود که بویژه در بحث صادرات محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.

استاندار البرز با اشاره به ضرورت بیابان زدایی بخصوص در جنوب البرز، افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باید برنامه های حوزه بیابان زدایی البرز بر اساس برنامه های مدون اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های مربوطه و بویژه جهاد کشاورزی انتظار می رود که تا جای ممکن از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.

شهبازی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به البرز گفت:در این سفر، حدود هزار و 300 میلیارد تومان برای پروژه های البرز تخصیص داده شد و بر اساس گزارش های ارائه شده تاکنون 62 درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز