خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل واگ پارس خبر داد؛

امضای قرارداد ۷ هزار میلیارد ریالی واگن پارس با رجا / افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت کاری واگن پارس اراک

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۱۴۷

شرکت واگن پارس اراک قراردادی برای ساخت و نوسازی واگن‌های مسافربری به ارزش هفت هزار میلیارد ریال با شرکت مسافربری رجا امضا کرد.

به گزارش ایلنا از اراک، مختاری مدیرعامل شرکت واگن پارس ضمن اشاره به عقد قراردادی برای ساخت نوسازی واگن ها مسافربری گفت: در این قرارداد علاوه بر ساخت ۶۶ واگن جدید، ۲۰۰  دستگاه واگن مسافربری هم نوسازی و به روزرسانی می‌شود که در مجموع ارزش کل قرارداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مختاری افزود: درصورت اجرایی شدن این قرارداد، بیش از ۲۰ درصد ظرفیت حمل مسافر راه آهن جمهوری اسلامی ایران نوسازی و بهسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: حرکت با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، سیستم صوتی و تصویری، انواع امکانات سرگرمی و سیستم بهداشتی سازگار با محیط زیست از مهمترین ویژگی‌های واگن‌های مسافربری است که در شرکت واگن پارس ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک با بیان اینکه قرارداد جدید با رجا ارزش هر واگن‌های مسافربری بیش از ۶۲ میلیارد ریال برآورد شده است اضافه کرد: با اجرای این طرح ظرفیت کاری در خطوط تولید شرکت واگن پارس اراک ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و تولید این شرکت به بیش از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیتش می‌رسد.

وی بیان کرد: عملیاتی شدن این قرارداد ارزشمند در صورت حمایت دولت از شرکت رجا با پرداخت تسهیلات کم بهره است چرا که منابع مالی رجا با ثبات قیمت بلیت افزایش نیافته و تامین منابع مالی این طرح به غیر از بهره مندی از تسهیلات کم بهره امکانپذیر نیست.

واگن پارس اراک بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز