خبرگزاری کار ایران

ربیعی در مراسم افتتاح مرکز نگهداری از کودکان معلول :

همه کودکان بی‌هویت باید شناسنامه‌دار شوند/ نباید نسبت به مشکلات بی‌تفاوت باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۴۶۸

وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: سعی کرده‌ایم کودکان نامشروع و بی هویت را شناسنامه‌دار کنیم و در این باره لایحه ای به تصویب رسیده که امیدواریم همه کودکان بی هویت مانند کودکان سر چهارراه پارک وی، شناسنامه دار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از استان البرز، علی ربیعی ظهر امروز (جمعه-9 آذرماه) در مراسم افتتاح مرکز نگهداری از کودکان معلول در شهرستان فردیس، گفت: اولین باری که در جمع این کودکان آمدم، یکی از آنها به نام مهدی خواب یک ساختمان سه طبقه را دیده بود و آرزو  داشت سرپناهی برای خود و ۳۰ کودک دیگر  داشته‌باشد که امروز شاهد برآورده شدن آرزوی این کودک هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تناقض‌های ذاتی‌ در جامعه وجود دارد و هر کس آرزویی دارد که دلش می‌خواهد به آن برسد، افزود: با یک نگاه گذرا می‌توان این تناقض‌ها را دریافت کرد.

ربیعی با بیان اینکه باید با فرهنگ‌سازی نسبت به کاهش تناقض‌های موجود در جامعه اقدام کنیم، گفت: باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم کودکان نامشروع و بی‌هویت را شناسنامه‌دار کنیم، اضافه کرد: در این رابطه لایحه‌ای به تصویب رسیده که امید واریم همه کودکان بی‌هویت مانند کودکان سر چهارراه پارک وی، شناسنامه‌دار شوند.

وزیر سابق کار و تعاون با اشاره به لزوم ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین کشور، خاطرنشان کرد: باید از مشکلات این مناطق کاسته شود. جامعه نباید نسبت به مشکلات این قشر بی‌تفاوت شود، حضور جامعه مدنی اینجا لازم است.

وی با بیان اینکه هرکس به اندازه ظرفیت و توان خود باید برای کمک به قشر آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین تلاش کند، افزود: ۱۲۴ هزار پیامبر ظهور کردند تا مردم بهتر زندگی کنند و راه درست را دریابند و حالا این خیرین هستند که راه پیامبران و معصومان را در پیش گرفته‌اند.

به گفته ربیعی باید با در نظر گرفتن وظیفه اجتماعی در کنار هم زندگی کنیم و مشکلات خود را برطرف کنیم. 

وی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز جامعه، عنوان کرد: دولت‌ها برای بهبود وضعیت کشور ناتوان هستند و اینجا لازم است که مردم و جامعه مدنی کشور اقدام کنند.

وزیر کار و تعاون با اشاره به وجود ۳ میلیون و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در کشور، گفت: این زنان وضعیت مطلوبی برای زندگی دارند اما نباید فراموش شود که حدود یک میلیون زن نیز وضعیت نامناسبی دارند.

وزیر سابق کار با اشاره به اینکه هرکه باید در حد توان خود به جامعه کمک کند، خاطرنشان کرد:  باید شرایطی در جامعه ایجاد شود که بتوانیم بر مشکلات‌مان فائق آییم. کسانی که پولی برای کمک به اقشار نیازمند ندارند، می‌توانند وقت خود را برای کمک به آنها هزینه کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود ۴۰ تا ۵۰ هزار کودک در کشور که وضعیت سوءتغذیه شناخته شده دارند، گفت: کودکانی در کشور وجود دارند که هیچکس منتظر آنها نیست و وضعیت بدی دارند که لازم است همگان از مسئولان گرفته تا جامعه مدنی به این قشر توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز