خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه‌کشاورزی جنوب‌خراسان خبرداد:

برداشت 500 تن پسته تر توسط موسسه کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۴۱۷

مدیر عامل موسسه کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان گفت: حدود 500 تن پسته تر، معادل 180 تن محصول خشک در سال 97 از باغات بارده این موسسه برداشت شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهندس علی وطن‌دوست با بیان این که موسسه کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان 777 هکتار باغ پسته دارد، افزود: این موسسه دارای 775 هکتار باغ پسته در مجتمع کشاورزی و باغات پسته شهرستان گناباد و 2 هکتار باغ در مزرعه غدیر چاهداشی شهرستان نهبندان است.

وطن‌دوست ادامه داد: حدود 500 هکتار از این باغات بارده است که حدود 90 درصد آن را رقم فندقی و مابقی شامل ارقام احمد آقایی، بادامی سفید، کله قوچی و اکبری است.

وی اضافه کرد: برداشت محصول پسته تر از ابتدای شهریور ماه آغاز شده بود که به مدت یک ماه به طول انجامید.

وطن‌دوست با اشاره به تجهیز 600 هکتار از باغات پسته موسسه کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان به سیستم‌های نوین آبیاری گفت: با توجه به انجام عملیات لوله‌گذاری و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از سال 1394 در باغات موسسه، در حال حاضر 350 هکتار از باغات با استفاده از سیستم‌های کم فشار و 250 هکتار به روش تحت فشار مینی بابلر آبیاری می‌شود.

مدیر عامل موسسه کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان ادامه داد: علاوه بر این، مابقی باغات به روش سنتی آبیاری می‌شود که اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سایر باغات در دست پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز