خبرگزاری کار ایران

در همایش روز جهانی شهرسازی قزوین عنوان شد:

لزوم نگاه ویژه به شهرسازی مشارکتی و جایگاه شهروندان در برنامه ریزی شهری

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۹۶۸

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین در همایش روز جهانی شهرسازی گفت: نگاه ویژه به موضوع شهرسازی مشارکتی و جایگاه شهروندان در برنامه ریزی شهری لازم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،ایرج زاهدپور در همایشی که به مناسبت روز جهانی شهرسازی در سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد گفت: در زمینه شهرسازی باید نگاه ویژه‌ای به مقوله شهرسازی مشارکتی  و جایگاه مردم داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم در توسعه شهرهای امروزی، پاسخگوی احتیاجات باشیم و سهم نسل آینده از منابع را درنظر بگیریم باید اداره خردمندانه شهرها را بر پایه شهرسازی مشارکتی و مشارکت آگاهانه شهروندان تعریف کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین  گفت: حضور شهروندان در عرصه تصمیم گیری و نزدیکی آنها با مسئولین و متخصصان و دستیابی هر چه سریعتر به خواسته‌ها و نیازها‌یشان مطابق با شرایط زندگی و ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی از طریق فرآیند شهرسازی مشارکتی میسر می‌شود .

وی در پایان افزود: این موضوع در جامعه ما به طور عملی بسیار کمرنگ شده‌است اما فعالیت‌های مختلف انجام شده یا در حال انجام مانند تشکیل شوراهای اسلامی شهرها و محل‌ها، توجه به سازمان‌های غیردولتی و.... نوید بخش آیندهای روشن و امیدوار کننده جهت تدوین مبانی نظری مذکور است.

خبر: سید مصطفی جعفری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز