خبرگزاری کار ایران

جهانگیر شاهمرادی:

بانک‌ها علاقه چندانی به ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی ندارند/ ایجاد اشتغال برای ۹۱ هزار نفر با تخصیص اعتبار

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۵۳

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه استان البرز رتبه دوم تسهیلات بانکی به حوزه بازسازی و نوسازی را در کشور به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: ۱۸۰۰ جواز تاسیس واحد صنعتی در استان البرز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جهانگیر شاهمرادی عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد تجاری استان البرز با بیان اینکه ۱۸۰۰ جواز تاسیس واحد صنعتی در استان البرز صادر شده، اظهار کرد: از این میان ۶۶۱ واحد پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشته اند.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات لازم برای حمایت از واحدهای صنعتی اختصاص یابد، فرصت شغلی برای ۹۱ هزار نفر ایجاد می‌شود، گفت: اگر اعتبارات لازم را داشته باشیم زمینه اشتغال برای ۹۱ هزار نفر ایجاد می‌شود.

شاهمرادی با بیان اینکه بانک‌ها علاقه چندانی به ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی  ندارند، گفت: این موضوع در حالی است که استان البرز بیشترین آمار ارائه تسهیلات بانکی به صنایع را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان البرز رتبه دوم تسهیلات بانکی به حوزه بازسازی و نوسازی را در کشور به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم در این راستا اقداماتی انجام دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه ۲۱۰ پروانه بهره برداری در استان البرز صادر شده، گفت: در این حوزه نیز استان البرز رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد.

شاهمرادی با بیان اینکه استان البرز قطب تولید ماکارونی در کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده پتانسیل‌ها و توانایی‌های این استان است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ برند کشوری در استان البرز شناسایی شده، تصریح کرد: همچنین استان البرز قطب تولید قطعات خودرو کشور به شمار می‌رود که اگر مشکل وضعیت خودرو درست نشود، تولیدکنندگان قطعات خودرو با مشکل مواجه می‌شوند و آسیب می‌بینند.

رئیس سازمان صنعت و معدن البرز با بیان اینکه استان البرز سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته، گفت: برخی محصولات از مبادی دیگری صادر شده‌اند که آمار آنها را نداریم اما اطمینان داریم صادرات البرز سال گذشته بیش از این بوده است.

شاهمرادی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم، عنوان کرد: متاسفانه همجواری استان البرز با تهران، تنها به معایب رسیده و در این راستا از دولت خواستاریم شعاع ۲۵۰ کیلومتری استان البرز رعایت شود.

وی با بیان اینکه واحد های صنعتی انتظار توجه ویژه و حمایت دارند، گفت: در بخش برق مشکل ویژه ای داریم و از دولت می‌خواهیم این مطالبه با سرعت بیشتری توسط دولت انجام شود. ساماندهی صنوف تولیدی که قصد استقرار در شهرک‌های صنعتی دارند بسیار اهمیت دارد که از دولت می‌خواهیم پیش پرداخت استقرار صنوف در شهرک‌های صنعتی به حداقل برسد و اقساط این واحدها نیز حداقل تا شش‌سال باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز