خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

کتاب و کتاب خوانی و گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های توسعه/ مطالعه و کتاب خوانی در ایران وضعیت مطلوبی ندارد/مسئولین در هر روستا کتابخانه احداث نمایند

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۶۹۲

نماینده مردم استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها گفت: کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های توسعه است، مطالعه و کتاب خوانی در ایران وضعیت مطلوبی ندارد و عمدتاً مردم ایران از خرید و مطالعه کتاب گریزانند.

سعید صوفی در گفت‌و گو با ایلنا در خصوص روز کتاب و کتابخوانی گفت: ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی را به تمام فعالان این امر و دوستاران کتاب تبریک عرض می‌نمایم.

صوفی در ادامه گفت: همانطور که ویکتور هوگو می‌گوید: خوشبخت، کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی دارد، یا کتاب‌های خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.

رئیس شورای هماهنگی شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور ادامه داد: امروزه کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود. بررسی‌ها نشان می‌دهد مطالعه و کتاب خوانی وضعیت مطلوبی در ایران ندارد و عمدتاً مردم ایران از خرید و مطالعه کتاب گریزان‌اند و اقدامات لازم جهت ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه صورت نگرفته است.

وی همچنین گفت:  نهادهای مختلفی اعم از خانواده، مدارس، جامعه ، وسایل ارتباط جمعی و دولت به عنوان بستر لازم جهت ترویج مطالعه و کتاب خوانی می‌توانند موثر باشند که این نهادها باید هم سو و هم هدف به سمت مشخصی حرکت کنند.

صوفی در پایان گفت: به امید روزی که در میهن عزیزمان کتاب جز اصلی سبد کالای خانواده‌ها باشد و با حمایت هر چه بیشتر دولت بتوان در گسترش کتابخانه‌ها ، به روز رسانی و حفظ کتابخانه‌های موجود که در حال حاضر مشکلات متعددی دارند و فرهنگ سازی، سرانه مطالعه را بالا برد و روزی برسد  که مسئولین در هر روستایی که مسجد ، مدرسه و دهیاری دارد کتابخانه نیز احداث کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز