خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام فلاحتی در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان:

اعتقادی به بستن دهان‌ها نداریم / هیچکس نمی‌تواند مجلس را تخریب کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۱۶

نماینده ولی فقیه در گیلان قانونگذاری و نظارت را دو مسئولیت بزرگ نمایندگان مردم در مجلس دانست و تاکید کرد: نمایندگان مجلس مطالبه‌گر برطرف کردن دردهای مردم از مسئولان باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام رسول فلاحتی امروز در جلسه با مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه نمایندگان مردم به تمام مسائل جامعه در عرصه قانونگذاری و عمل به قانون واقف هستند، گفت: قوانین جمهوری اسلامی ایران یکی از بهترین قوانین دنیا است.

وی مجلس را عصاره فضائل برشمرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قابل مقایسه با مجالس دیگر کشورها نیست و نمایندگان نباید از نقدها هراس داشته باشند.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه هیچکس نمی‌تواند مجلس را تخریب کند، تصریح کرد: اعتقادی به بستن دهان‌ها نداریم بلکه ظرفیت افراد در برابر نقدها باید افزایش پیدا کند.

فلاحتی فضای مجازی را دارای دو بعد ظرفیت و تهدید دانست و خاطرنشان کرد: برخی از افراد در فضای مجازی به‌ دنبال ملتهب کردن جامعه هستند اما اگر مجلس مصوباتی در این زمینه داشته باشد دولت آن را اجرا می‌کند.

وی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان را محل امنی برای بیان مطالب همگان برشمرد و ابراز داشت: افراد از اقشار مختلف برای بیان دردها و مشکلات خود به دفتر مصلا مراجعه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تداوم نشست مجمع نمایندگان استان در انتقال دردهای مردم به مسئولان حائز اهمیت است، بیان کرد: همه باید تلاش کنیم در کنار مردم باشیم و دردهای آنها را بشنویم.

فلاحتی، قانونگذاری و نظارت را دو مسئولیت بزرگ نمایندگان مردم در مجلس ذکر کرد و یادآور شد: نمایندگان مجلس باید مطالبه‌گر برطرف کردن دردهای مردم از مسئولان باشند.

امام جمعه رشت با تأکید بر نظارت نمایندگان مجلس در اختصاص اعتبارات و اجرای پروژه‌ها، عنوان کرد: نبود نظارت و همدلی موجب ایجاد بعضی از مشکلات در جامعه می‌شود.

فلاحتی، نشست مجمع نمایندگان گیلان با مدیران دستگاه‌های مختلف در برطرف کردن مشکلات مردم را راهگشا خواند و گفت: مردم زمانی مشاهده کنند دردهای جامعه توسط نمایندگان آنها رصد شده و به مسؤولان انتقال پیدا می‌کند نسبت به نمایندگان خود امیدوار می‌شوند.

پیگیری ساماندهی صید ماهیان استخوانی

ولی داداشی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در جلسه مذکور به موضوع صید و صیادی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: قانون ممنوعیت صید ماهیان استخوانی در کشور نداریم و نیاز است این موضوع ساماندهی شود.

وی به وجود اختلاف نظر بین منابع طبیعی و بنیاد مسکن در بعضی از مناطق روستایی گیلان اشاره و تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید در راستای برطرف کردن مشکلات مردم هماهنگی لازم را داشته باشند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مجمع نمایندگان استان با فلاحتی با اشاره به شرایط سخت ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها توسط امریکا خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی وفاق و همدلی مسئولان در مقابله با اعمال تحریم‌ها باید بیشتر شود.

حسن خسته‌بند، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور یکی از ظرفیت‌های گیلان را بخش کشاورزی دانست و ابراز داشت: اگر قرار است اشتغال بخش کشاورزی در استان حفظ شود باید مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز  با تأکید بر وحدت مسؤولان ابراز داشت: مردم در شرایط سختی قرار دارند و برای عبور از این وضعیت نیازمند همدلی تمام مسؤولان هستیم.

منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز هم خواستار تدوین طرح‌های تفصیلی برای شهرها و طرح‌های هادی در روستاها متناسب به جمعیت این مناطق شد و بیان کرد: شاهد مهاجرت از استان‌های دیگر به گیلان هستیم و این روند باید رصد و مدیریت شود.

محمدصادق حسنی جوریابی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از حجت الاسلام فلاحتی در دیدار با مردم مناطق مختلف گیلان یادآور شد: قبول نکردن دفترچه تامین اجتماعی توسط بعضی از مراکز درمانی بخش خصوصی موجب ایجاد مشکلاتی شده و نیاز است مسؤولان مربوطه در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشند.

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز حضور فلاحتی در مناطق مختلف گیلان را سبب خوشحالی مردم دانست و عنوان کرد: مهاجرت از استان‌های دیگر یکی از مسائل گیلان است و اگر مدیریت درستی داشته باشیم می‌تواند برای استان فرصت ایجاد کند.

ذبیح نیکفر، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید براینکه نماینده ولی فقیه در گیلان محور وحدت بین نمایندگان مردم و دولتمردان در استان است، بیان کرد: محصولات برنج و چای نیاز به توجه ویژه دارند ضمن اینکه وضیت چای به نقطه امیدوارکننده‌ای رسیده است.

محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور فلاحتی در مناطق مختلف استان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: آیت‌الله فلاحتی ظرفیت خوبی برای گیلان محسوب می‌شوند و تداوم حضور در مناطق مختلف بسیار تاثیرگذار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز