خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛

مانور حفاظت کیفی آب سد قشلاق سنندج برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۹۷۶

به‌مناسبت هفته پدافند غیر عامل، مانور حفاظت کیفی آب سد قشلاق سنندج در اثر واژگونی تانکر حامل مواد سوختی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کامران خرم در مانور پدافند غیرعامل و حفاظت کیفی سد قشلاق سنندج، به حادثه خیز بودن مسیرهای ترددی و مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: اصلاح این نقاط حادثه‌خیز برای جلوگیری از واژگونی تانکرهای حامل سوخت و آلودگی آب‌های سطحی امری ضروری است.

 وی همچنین به واژگونی تانکرهای حامل سوخت و آلودگی دریاچه سد قشلاق در گذشته اشاره کرد و افزود: این اتفاقات باعث ایجاد مشکلاتی برای آب استان شده است.

خرم به بیان مشکلات پیش رو در حوزه آب استان پرداخت و اظهار کرد: به علت سطحی بودن بخش عمده آب‌های استان و ورود فاضلاب و شیرابه‌ها به آب‌های سطحی، باعث تهدید منابع آبی ما شده و به لحاظ کیفی آنها را با تهدید مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: به‌علت پراکنش غیرهمگون و نبود توازن بارندگی ، استان نیازمند  نوعی مدیریت بحران است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به حوزه آب‌های زیرزمینی هم اشاره و ذکر کرد: سه دشت ممنوعه هم در شرق استان وجود دارد که بحث پروژه‌های تعادل بخشی برای متعادل شدن آب‌های زیرزمینی برای آنها در حال اجراست.

خرم تاکید کرد: افزایش آگاهی بخشی‌های عمومی، توسعه شبکه‌های فاضلاب در روستاها، مجهز شدن به ابزارهای تخصصی و اصلاح نقاط حادثه خیز در مسیرهای ترددی و مواصلاتی استان امری ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز در این مانور گفت: در استان کردستان اکثر آب‌های موردنیاز یا تامین کننده نیاز شرب شهروندان، سطحی بوده، بر همین اساس حفاظت و حراست کیفی از منابع آب‌‌های سطحی‌ ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه با انجام اقدامات پدافند غیرعامل قرار است که تاب آوری جوامع در مقابل دشمنان و حوادث بالا برود، عنوان کرد: در حوزه مدیریت بحران باید تفاوت را مابین سازمان‌های حاکمیتی و خدمات رسانی همچون آب منطقه‌ای قائل شد و هم پوشانی در حوزه آموزش و پیشگیری را مدنظر قرار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه آب‌ انجام وظیفه می‌کنند باید اهمیت حفاظت از منابع آبی را جدی بگیرند و وظیفه محوله خود را به درستی انجام دهند.

در ادامه مانور حفاظت کیفی در اثر واژگونی فرضی تانکر حامل مواد سوختی و آلودگی آب سد قشلاق و پایش آن و همچنین قطع کامل آب شرب انتقالی در سایت پرتال خروجی سد قشلاق به تصفیه خانه انجام شد.

گفتنی است، نمایشگاه تجهیزات و توانمندی‌های اکیپ‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان هم در محل این شرکت در سنندج برپا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز