خبرگزاری کار ایران

علی اصغر کمالی زاده:

غافل‌گیری برای شهرداری معنایی ندارد/ اهداف مدیریت‌شهری با نگاه جزیره‌ای محقق نمی‌شود/ تعامل مدیران‌شهری کلید توسعه کرج

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۹۶

شهردار کرج گفت: نگاه جزیره ای در مجموعه مدیریت شهری معنایی ندارد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر کمالی‌زاده در جلسه توسعه خدمات‌شهری که با حضور اعضای شورای‌شهر، معاونان و روسای سازمان‌های مرتبط شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی، پاییز و زمستان امسال وضعیت بارش باران و برف در استان بیش از حد نرمال خواهد بود. بر این اساس مجموعه خدمات شهری به عنوان پیشانی شهرداری کرج باید خود را برای ارائه بهترین خدمات به شهروندان آماده کند.

غافلگیری برای شهرداری معنایی ندارد 

شهردار کرج ادامه داد: مجموعه خدمات‌شهری باید خود را برای انجام اقدامات به موقع و اصولی در زمان بارش باران و برف از جمله آماده‌سازی دپوهای شن و نمک در مناطق مختلف، تعمیرو خرید ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی، لایه‌روبی کانال‌های آب، بازآموزی نیروی انسانی، استقرار تجهیزات زمستانی در مناطق بحرانی و پرتردد و... آماده کند.

وی افزود: غافل‌گیری در زمان بارش باران و برف معنایی ندارد و از حالا باید خود را برای ارائه بهترین خدمات زمستانی به شهروندان آماده کنیم.

کمالی‌زاده با اشاره به ضرورت آموزش نیروهای حوزه خدمات‌شهری شهرداری اشاره کرد و توضیح داد: برای افزایش کارایی این مجموعه، نیروهای بخش‌های مختلف باید به‌طور مستمر در دوره‌های آموزشی و بازآموزی شرکت کنند تا بتوانند در کنار تجربه، تخصص و دانش خود را برای خدمات رسانی مطلوب به مردم ارتقا دهند.

این مسئول با اشاره به معضل کاهش منابع آبی در کلانشهر کرج اظهار کرد: حفظ منابع آبی موجود و جلوگیری از هدررفت این سرمایه حیاتی وظیفه همه است و در این خصوص مدیران شهری مسئولیت بیشتری دارند.

ضرورت صرفه‌جویی در منابع آبی موجود 

وی ابراز کرد: برای صرفه‌جویی در منابع آبی موجود باید از سیستم‌های نوین و هوشمند در آبیاری فضای سبز شهری استفاده کنیم و با جدیت بیشتری در مسیر احداث تصفیه‌خانه و باز چرخانی فاضلاب برای آبیاری درختان و فضای سبز شهر گام برداریم.

کمالی‌زاده همچنین بر ضرروت حفاظت از درختان به عنوان ریه‌های تنفسی شهر تاکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم به بهانه اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه فضاهای شهری درختان مناطق مختلف قطع شود.

وی ادامه داد: درختان سرمایه‌های طبیعی شهر هستند و باید با فرهنگ‌سازی مناسب و اجرای طرح‌های تشویقی، شهروندان را به توسعه فضای سبز و حفاظت از ریه‌های تنفسی شهر تشویق کنیم.

شهردار کرج با تاکید بر پیگیری جدی برای تکمیل طرح اکوپارک حصار، گفت: بخش مهمی از این طرج اجرایی شده و امید است با پیگیری مسئولان در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی به معضل برندینگ شهری و آشفتگی در فضای تبلیغاتی شهر اشاره اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدام قابل توجهی برای هویت‌سازی کرج صورت نگرفته و به نظر می‌رسد وقت آن رسیده با برنامه‌ریزی درست به این حوزه ورود کنیم.

شهردار کرج گفت: بدون شک ساماندهی فضای تبلیغاتی، اصلاح ورودی و خروجی‌های شهر، نصب نمادهای مفهومی در مناطق مختلف‌ و حتی رنگ‌آمیزی خاص فضا و سازه‌های شهری میتواند در هویت‌بخشی بیشتر به کرج کمک کند.

ارتباط مستقیم مدیریت پسماند با رضایت شهروندان از مدیریت شهری

این مسئول به اهمیت موضوع مدیریت پسماند در ارتقای حس رضایت شهروندان از مجموعه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: هنوز آثار طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مشهود نیست.

 وی اظهار کرد: سازمان پسماند باید کیفیت و کمیت خدمات رسانی خود را ارتقا دهد چون موضوع ساماندهی زباله مستقیما با سلامت و حس رضایت شهروندی در ارتباط است.

وی گفت: باید به سمت استحصال گاز و برق از پسماند حرکت کنیم تا در آینده نه چندان دور کرج به شهری سبز با چهره ای زیبا تبدیل شود.

این مسئول این جلسه به ضرورت اجرای طرح‌هایی که به ارتقای ایمنی شهر منجر می‌شود اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح ایمنی ساختمان‌های جدید و ساختمان‌های مهم کرج موضوع مهمی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

ایمنی باید درون‌زا باشد

وی تاکید کرد: باید به سمت درون‌زا کردن ارتقای ایمنی در فضاهای شهر پیش برویم و این امر تنها با آموزش، فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش مدیران محقق می‌شود.

شهردار کرج پایان این جلسه با تاکید بر اینکه میان بخش‌های مختلف شهرداری باید روح تعامل و مشارکت حاکم باشد، توضیح داد: بدون‌شک با نگاه جزیره‌ای و جداگانه مسئولان به حوزه مدیریتی خود اهداف مدیریت‌شهری به خوبی محقق نمی‌شود به همین دلیل باید به سمت یکپارچگی و دستیابی به مدیریت واحد حرکت کنیم تا بتوانیم باری از دوش شهر و مردم برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز