خبرگزاری کار ایران

هزینه زندگی در کرج به روایت احمدی‌نژاد

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۴۳۸

سرپرست شهرداری کرج گفت: سال گذشته 400 هزار نفر به تهران و کرج مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی از طرح جامع و برنامه راهبردی-عملیاتی توسعه مدیریت پسماند کرج اظهار کرد: سال‌های گذشته شاهد سیل مهاجرتی به استان البرز به‌ویژه کرج بوده‌ایم.

وی ادامه داد: سال‌گذشته 400 هزار نفر از غرب و جنوب‌غربی کشور به تهران و البرز مهاجرت کرده‌اند که بخش قابل توجهی از این جمعیت به‌دلیل هزینه‌های بالای زندگی در پایتخت در کرج ساکن شده‌اند.

وی افزود: علاوه براین، نوسانات اقتصادی ماه‌های قبل باعث شده بسیاری از مهاجرانی که تا مدتی قبل در تهران سکونت داشتند از پس خرید یا اجاره خانه در این شهر برنیایند و به سمت البرز به‌ویژه کرج روانه شوند.

این مسئول توضیح داد: اگر همین روند مهاجرتی به کرج ادامه داشته باشد، در آینده‌ای نزدیک این کلانشهر با مشکلات جدی آلودگی هوا، ترافیک و ضعف در خدمات رسانی به شهروندان مواجه خواهد شد.

سرپرست شهرداری کرج ابراز کرد: واقعیت این است هزینه زندگی در کرج در مقایسه با مراکز سایر استان‌ها  واقعی نیست و همین باعث شده طی یک دهه شاهد مهاجرت جمعیت زیادی به این شهر باشیم.

احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت واقعی کردن هزینه‌های زندگی در کرج گفت: باید در یک برنامه ریزی مدون و میان مدت هزینه‌های زندگی در کرج واقعی شود تا روند مهاجرتی به این شهر به حالت تعادل بازگردد.

وی اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که افرادی که قصد مهاجرت به البرز دارند صرفا کرج را مقصد ندانسته و سایر شهرستان‌های استان از جمله اشتهارد، طالقان و نظرآباد را نیز مد نظر قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح مدیریت پسماند در کرج افزود: با توجه به اینکه چند سال از اجرای این طرح در مرکز استان می‌گذرد باید شاهد نتایج آن شامل کاهش میزان تولید زباله، هزینه‌های حمل و نقل و پایین سطح آلاینده‌های محیطی باشیم ولی متاسفانه اوضاع آنطور که پیش‌بینی می‌کردیم پیش نرفته است.

وی اظهار کرد: ضعف عمده در عدم تحقق اهداف طرح‌های مدیریت پسماند در کرج  بیشتر به فرهنگ‌سازی ضعیف و آموزش‌های ناکارآمد در این حوزه بازمی‌گردد.

احمدی نژاد ابراز کرد: بدون‌شک اگر نتوانیم مردم را در این بخش همراه کنیم، با صرف اجرای طرح و تخصیص اعتبار به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

وی گفت: برای فرهنگ‌سازی در این حوزه تنها اقدامات شهرداری کافی نیست و تمامی دستگاه‌های ذیربط و رسانه ها به ویژه صدا و سیما هم باید وارد میدان شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز