خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره جهاد کشاورزی خبرداد:

آغاز برداشت یاقوت سرخ در بجستان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۷۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجستان در استان خراسان رضوی گفت: برداشت یاقوت سرخ از سطح ۱۲۰۰ هکتار از باغات شهرستان بجستان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمد شجعی کلاتی  گفت: در اثر سرمای سال ۹۵ در بجستان، تنه درختان انار دچار آسیب شد و به ناچار درختان کف بر شدند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود  امسال هشت تا ۱۰ هزار تن انار از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

شجعی کلاتی افزود: حدود پنج هزار تن انار بجستان، درجه یک و صادراتی است و کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج‌فارس مانند امارات و برخی کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین، مقصد صادرات یاقوت‌های سرخ بجستان هستند.

وی با اشاره به اقدامات اساسی و اصولی در جهت اصلاح الگوی کاشت و تلاش برای افزایش بهره‌دهی محصول انار، گفت: در این راستا پارسال نوعی انار آمریکایی وارد منطقه کردیم و در دو باغ نمونه نیز ۵۰۰ اصل نهال جهت الگوگیری کاشت شد.

مدیر جهادکشاورزی بجستان با اشاره به ویژگی منحصر به فرد انار عنوان کرد: به خاطر قرار گرفتن بجستان در حاشیه کویر و  اختلاف دمای شب و روز بالاست و این اختلاف دمای بالا باعث ترشح آنزیم آنتی هیستامین می‌شود که بهترین مانع بروز سرطان است و به عنوان دارو در برخی کشورهای آمریکایی مصرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز