خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی غذا؛

جشنواره تغذیه سالم با محوریت مصرف غذای آبزیان، حبوبات و تخم مرغ برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۷۹۳

به مناسبت روز جهانی غذا، برنامه‌ای با عنوان تغذیه سالم با محوریت غذای آبزیان، حبوبات و تخم مرغ برگزار شد.

به گزارش ایلنا به مناسبت روز جهانی غذا، برنامه ترویج غذای سالم با حضور شهروندان استان البرز، تسهیلگران زن روستایی و اعضای صندوق های اعتبارات خرد محلی در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد. 

در این برنامه ضمن نمایش و ترویج پخت و مصرف غذای سالم از مشاوره کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی در راستای فرهنگسازی این امر استفاده شد.

این جشنواره  110  شرکت‌کننده با پخت انواع غذاهای سالم که برپایه آبزیان، حبوبات و تخم‌مرغ تهیه شده بود به رقابت پرداختند و در نهایت به 10 نفر از برگزیدگان توسط هیات‌داوران جوایزی به‌رسم یادبود اهداشد.

لاله ضیائیان، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در حاشیه این جشنواره، گفت: آبزیان به‌دلیل برخورداری از کالری و پروتئین بالا و همچنین وجود چربی غیراشباع امگا 3 می‌تواند اهمیت به‌سزایی در سبد غذایی مردم داشته باشد با این وجود فرآورده‌های دریایی سهم ناچیزی از غذای ایرانیان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در استان البرز مصرف سالانه آبزیان معادل 9 کیلوگرم بوده در حالیکه سرانه مصرف در کل کشور 11 کیلوگرم و سرانه مصرف جهانی بیش از 20 کیلوگرم است.

ضیائیان گفت: برای مقابله با بیماری‌های شهرنشینی، تغییر و اصلاح الگوی غذایی بسیار ضروری است به‌ویژه مصرف آبزیان و ماهی تا حد زیادی می‌تواند در این امر موثر باشد لذا به‌منظور  فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان، برگزاری جشنواره‌های غذا با معرفی آبزیان به عنوان غذای سالم از اهمیت ویژهای برخوردار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز