خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست گناوه در گفت وگو با ایلنا :

تلف شدن ماهیان گناوه ارتباطی با آلودگی دریا ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۵۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: تلف شدن ماهی‌ها در ساحل این بندر ارتباطی با آلودگی ناشی از ورود فاضلاب خانگی به دریا ندارد.

محمد تولیده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن تکذیب تلف شدن ماهیان سواحل بندر گناوه بر اثر فاضلاب های خانگی گفت: پس از اطلاع از تلف شدن ماهی ها در ساحل گناوه بررسی های لازم از طریق آزمایش های شیمی و میکروبی انجام شد که خوشبختانه این مشکل به دلیل فاضلاب های خانگی این شهرستان نبوده است.
 
وی افزود: این ماهی‌های تلف شده در سواحل گناوه  که وزن‌شان به بیست کیلو هم نمی‌ رسد ، دور‌ریز  ماهی‌های غیر اقتصادی است که از تور صیادان غیرمجاز ترال به دریا ریخته شده است. 

وی در ادامه افزود: معمولا وقتی صیادان نتوانند یا نخواهند به هر دلیلی بخشی از ماهی‌های صیدشده را با خود ببرند آنها را در دریا رها می کنند، زیرا این ماهی‌ها  یا سالم نبوده و یا  ارزش نداشتن اقتصادی چندانی ندارند.
 
 تولیده با انتقاد از برخی شایعه‌‌سازی‌ها بیان کرد:‌ متاسفانه خبر و تصاویر منتشر شده ماهی‌های تلف شده در گناوه به دلیل ورود فاضلاب خانگی به دریا درست نیست  و علت آن همان است که گفتم.
 
رئیس اداره محیط زیست گناوه ادامه داد: تحت هیچ شرایطی ماهی های تلف شده ارتباطی با آلودگی ناشی از فاضلاب شهری ندارد و اگر این طور بود باید گونه های دیگر آبزی نیز تلف می شدند.

تولیده گفت: در حال حاضر حدود 85 درصد فاضلاب شهرستان گناوه به سمت  تصفیه‌خانه ها انتقال داده شده و پس از تصفیه کامل در حوضچه‌های مختلف  به سمت دریا فرستاده می شوند.آزمایشگاه‌های ما در اداره محیط زیست نیز هر ماه این خروجی‌ ها را  پایش می کنند. تاکنون هم ‌ گزارشی درباره ورود آلودگی فاضلاب به در‌یا گزارش نشده است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: با بررسی‌ بافت ماهی‌ها هم مشخص شد که این ماهیان ‌در روزهای گذشته ‌با جریان آب و باد به کنار ساحل  رسیده‌اند.
 
  روز گذشته مطلبی در فضای مجازی  شهرستان گناوه ‌مبنی بر تلف‌شدن ماهی‌ها در ساحل این بندر به علت ورود فاضلاب خانگی شهری به دریا‌ دست به دست شد که در گفت وگو با رئیس اداره حفاظت  محیط زیست گناوه این خبر تکذیب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز