خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

بهره‌برداری از سامانه مدیریت سریع حوادث در شهر درچه

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۴۵۶

برای نخستین بار در کشور از سامانه مدیریت سریع حوادث در شهر درچه استان اصفهان، به صورت آزمایشی (پایلوت) بهره برداری شد.

به گزارش ایلنا، این سامانه بصورت آنلاین؛ هرگونه حادثه که بر انسان یا اشیا و یا اماکن رخ دهد را در کمترین زمان ممکن به مراکز خدمات رسان و افراد مرتبط با حادثه گزارش می دهد.

مدیرعامل شرکت طراح این سامانه گفت: نسخه صنعتی این طرح هم سال95 در منطقه عسلویه آزمایشی راه اندازی و پس از رفع عیب به نسخه شهری در درچه تبدیل شد.

منصور بشیرنیا ادامه داد: نسخه شهری این سامانه برای اولین بار در شهر درچه و در سازمان آتش نشانی این شهر راه اندازی شده و شامل سه قسمت پنل مانیتورینگ، فرستنده بی سیم و نرم افزار تلفن همراه است.

وی با بیان اینکه این سامانه، ابزاری برای هوشمند سازی خدمات امدادی سازمان های امدادرسانی از قبیل آتش‌نشانی، اورژانس و مرکز مدیریت بحران است، افزود: در این سامانه وقوع حوادث و امدادخواهی از دو راه نرم افزار موبایل رایگان و فرستنده بی سیم به مراکز فوریتی اعلام می شود.

بشیرنیا با اشاره به اینکه این ارتباط بین فرد یا مکان حادثه دیده از 9 بستر ارتباطی با دستگاه های امداد رسان برقرار می شود، گفت: در این سامانه گروه امدادی بدون هیچگونه تماسی با اطلاعات دقیق که از طریق gps در پنل مانیتورینگ دریافت می‌کنند، عملیات امداد را مدیریت می کنند.

مدیر عامل شرکت طراح این سامانه با بیان اینکه 17نفر با هزینه بیش از 600میلیون تومان برای ساخت سامانه مدیریت سریع تلاش کردند، افزود: نیاز نبودن به زیر ساخت های پیچیده و تجهیزات خاص در شهرها و مراکز امداد رسان، قابلیت اتصال به همه دستگا ها های حفاظتی و ایمنی، قابلیت اتصال به سامان های انلاین طرح سلامت(سپاس) برای استفاده های شخصی، قابل استفاده در ایستگاه ها و مراکز امدادی دورافتاده و جاده ای و قیمت مقرون به صرفه بدون پیش پرداخت نصب (ماهیانه بین هزار تا 10هزار تومان شارژ ماهیانه) از مزایای این سامانه است.

کاهش زمان امدادرسانی، کاهش چشمگیر خسارات جانی و مالی حوادث، اطلاع فوری از حادثه و رخداد بصورت بی سیم، نمایش جزئیات کامل مکان حادثه دیده، نمایش مشخصات کامل شخص حادثه دیده، افزایش راندمان عملیات امدادرسانی، کاهش هزینه سازمانهای امدادی، اتصال به سامانه های سلامت آنلاین، پایش آنلاین عملکرد سیستم های اعلام حریق سطح شهر، ثبت آماری حوادث و جمع آوری اطلاعات در بازه های زمانی یکپارچه سازی کلیه خدمات ایمنی و اورژانس شهری، ارتباط مسمتر با مراکز داده شهرداری از دیگر مزایای این طرح علمی و پژوهشی است.

سامانه مدیریت سریع( بلا درنگ) حوادث در سفر وزیر ارتباطات به اصفهان و در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی شده بود.

این سامانه کاملا بومی و بدون استفاده از مهندسی معکوس طراحی و ساخته شده است.

شهر درچه از توابع شهرستان خمینی شهر و در سه کیلومتری مرکز اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز