خبرگزاری کار ایران

واکنش نماینده مجلس به حادثه تاکستان:

امنیت؛ با عزل و زندانی کردن مدیر و معاون به دست نمی‌آید / امنیت دانش‌آموزان ما به علت سهل‌انگاری مسئولان بهم خورده‌است/ مدرسه وابسته به هر نهادی ‌باشد، آموزش و پرورش باید نظارت کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۲۵۸

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: با عزل و زندانی کردن مدیر و یا معاون مدرسه امنیت بدست نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا فاطمه سعیدی با اعلام این مطلب و در واکنش به ماجرای خون‌گیری مشکوک از دانش‌آموزان دختر مدرسه سماء تاکستان قزوین افزود:  باید در  بخشنامه‌ها، نظارت‌ها، برنامه‌ها و گزینش‌های انتخاب مدیر و معاونان مدرسه تجدیدنظر شود. نیاز است آموزش و پرورش در مورد فراهم کردن امنیت دانش‌آموزان در مدارس تلاش کند و همچنین در خصوص ورود افراد بدون مجوز سخت‌گیری‌های بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم تهران گفت: الفبای اولیه مدیریت آموزشگاهی فراهم کردن امنیت محیط است. امنیت جسمی، روحی و  روانی. مدیر مدرسه وظیفه دارد چهارچوب امنی را برای دانش‌آموزان فراهم کند. من تعجب می‌کنم مدیر این الفبای اولیه را نیز رعایت نکرده است.

سعیدی گفت: وقتی شعار می‌دهیم مدرسه خانه دوم بچه‌ها است باید همه زمینه‌های یک خانه امن را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم. امنیت فیزیکی، جانی، روحی و شاد زیستن تا به معنای واقعی کلمه خانه دوم را تداعی کند. همانطور که به هرفردی اجازه ورود به خانه خود را نمی‌دهیم در مدرسه نیز چنین باشد، زمانی‌که شخصی با هر عنوانی می‌خواهد وارد مدرسه‌ای شود ابتدا باید صلاحتیش تاییدشود . همچنین نامه رسمی از آموزش و پرورش را نیز داشته باشد.

سعیدی در ادامه گفت: وقتی فرزندمان را وارد مدرسه‌ای می‌کنیم باید اطمینان و ایمان داشته باشیم که او در فضای امن قرارگرفته اما متاسفانه گاهی اوقات شاهد این هستیم که این امنیت به علت سهل‌انگاری برخی مسئولان برهم می‌خورد. نوع جنسیت دانش‌آموز تفاوتی ندارد مدرسه دخترانه باشد یا پسرانه اما برای ما امنیت مدارس دخترانه در اولویت بالاتری قرار دارد.

وی گفت :  مدرسه وابسته به هر نهاد یا سازمانی که باشد وزارت آموزش و پرورش باید نظارت کند و کادر آموزشی توسط وزارتخانه گزینش و انتخاب شوند. اما مسئله مهم تر اینکه آیا هرشخصی با هر شرایطی با ارائه  کارت می‌تواند وارد مدرسه شود؟ آن‌ هم در شرایط و امکانات موجود که جعل این‌گونه کارت‌ها دشوار نیست؟ باید به دنبال این موضوع باشیم که چگونه فردی بدون صلاحیت و مجوز  وارد فضایی به نام مدرسه شده و چه کسی به این فرد مجوز داده است، امکان دارد دلایل زیادی در این‌باره وجود  داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به نظر من یکی از ضعف‌ها این نکته است که می‌گویند مدرسه وابسته به ارگان یا سازمان دیگری است و ما هیچگونه نظارتی نداریم این پاسخ مناسب، منطقی و قانع کننده نیست، این را دلیل توجیه کننده‌ای نمی‌دانم. مدرسه وابسته به هر نهاد یا سازمانی که باشد وزارت آموزش و پرورش باید نظارت کند. به نظر من مدیریت و نیروهای اینگونه مدارس باید از طرف آموزش و پرورش گزینش و انتخاب شوند در غیر اینصورت دایر کردن این مدارس صلاح نیست.

سعیدی در پایان گفت: من این نکته را نیز می‌دانم که در بسیاری از مدارس مدیران لایقی داریم  اما یک مورد خلاف این می‌تواند به آموزش و پرورش ضربه وارد کند و زحمات همکاران ما در این وزارتخانه را زیر سوال برد.  امیدوارم در این مورد مشکل  و مسئله خاصی برای دانش آموزان عزیز ما به وجود نیامده باشد و فقط یک ماجراجویی و خودنمایی کودکانه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز