خبرگزاری کار ایران

خلیقی مطرح کرد:

بی‌ثباتی تعاملات اجتماعی در نبود امنیت/ اختصاص 6/1 درصد از کل جمعیت کردستان به اصناف

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۰۹۵

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امنیت یکی از مباحث مهم و بسیار پیچیده در جامعه است و بدون آن هیچ یک از تعاملات اجتماعی ثبات نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، محمد بختیار خلیقی در نشست پلیس، امنیت و اصناف، اظهار داشت: امروز باعنوان روز پلیس، امنیت و اصناف نام‌گذاری شده و قطعا همکاری اصناف با مدیریت نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی با توجه به ارتباط کاری که با هم دارند ضامن موفقیت و پیشرفت و اصلاح جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: بدون تعامل و همکاری این دو نهاد باهم، به طور کامل امنیت در سطح جامعه برقرار نمی‌شود.

خلیقی بیان داشت: برای مقابله با تهدیدها و تهاجمات گسترده دشمن علیه کشور، به توان و همت تمام مردم نیاز است که اصناف باید به دلیل تاثیرگذاری از اقشار پای کار باشند.

وی همچنین افزود: اصناف از بدو انقلاب اسلامی در دفاع از کشور حضوری پررنگ داشته و یکی از وظایف مهم خود را همکاری و تعامل با نیروی انتظامی در از بین بردن ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی پیش از نفوذ به جامعه می دانند.

خلیقی اذعان داشت: برگزاری همایش پلیس، امنیت و اصناف فرصت مغتنمی است تا اصناف و نیروی انتظامی شناخت بیشتری از مسئولیت‌های همدیگر پیدا کرده و راهکارهای همکاری دو جانبه را برای برون رفت از مشکلات اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: امنیت یکی از مباحث مهم و بسیار پیچیده در جامعه است و بدون آن هیچ یک از تعاملات اجتماعی ثبات نخواهد داشت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: اصناف با توجه به گستردگی و وسعت خدمات خود می­توانند، دست شبکه‌های زیرزمینی قاچاق کالاها و اقدام ضد فرهنگی را در رسیدن به مقاصدشان کوتاه کنند.

خلیقی در ادامه سخنان خود­ با اشاره به فعالیت 8 هزار اتحادیه صنفی و ۴۰۰ اتاق اصناف در سطح کشور بیان داشت: ۶۷ هزار واحد صنفی در قالب ۱۳۵ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف در استان کردستان فعالیت می‌کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: این مجموعه با ظرفیت عظیمی که دارد یکی از بزرگترین تشکل‌های غیر دولتی در ایران جامعه اصناف است که در کشور جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون نفر و در استان کردستان 6/1 درصد از کل جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

خلیقی در پایان خاطر نشان کرد: اصناف هم مشکلات زیادی دارند که باید به این مشکلات بصورت ویژه از طریق تعامل با مسئولان مربوطه رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز