خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

در استقرار واحدهای صنعتی، سلامت و امنیت غذایی یک اصل راهبردی است

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۲۹

مقام عالی دولت در مازندران در این نشست یادآور شد: باید برای رشد، بهبود و تعالی مازندران همه دغدغه داشته باشیم و بحمدالله مسیر گفتگو و شناسایی مشکلات در استان باز شده است. ‎

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به این که ماموریت اساسی این شورا، تسهیل گری امور در جهت تقویت فضای کار و تلاش و استیفای حقوق دولت و بخش خصوصی در راستای توسعه استان است، افزود: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید با اصلاح رویه های دست و پاگیر، بوروکراسی های مخل و اعمال قانون، زمینه شکوفایی تولید و اقتصاد استان را فراهم نماید.

استاندار با تاکید بر این که همه متولیان امر باید اشتغال و تولید را در استان پشتیبانی کنند، خاطرنشان کرد: باید برای رشد، بهبود و تعالی مازندران دغدغه داشته باشیم و بحمدالله مسیر گفتگو و شناسایی مشکلات در استان باز شده است.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بر اعتبار سنجی درست و دقیق از تولیدکنندگان واقعی برای مقابله با سودجویان تاکید کرد و گفت: وظیفه این شورا، دست گیری و حمایت از تولیدکنندگان واقعی است و باید دست دلالان از بازار قطع شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به ضرورت نظارت بر استفاده از دلار دولتی در فرآیند تولید، اظهار داشت: مسیرهایی که موجبات سودجویی برخی را در این حوزه ها فراهم می آورد باید بسته شود و با سودجویان در بازار برخورد قاطع صورت گیرد.

اسلامی با بیان این که در استقرار واحدها در شهرک های صنعتی باید رویه منطقی، علمی و پابرجا حاکم باشد و صنایع بر اساس زوم بندی استقرار پیدا کنند، تاکید کرد: سلامت و امنیت غذایی برای ما یک اولویت اساسی است و نباید این مساله مهم و اساسی در نحوه استقرار واحدها به هیچ وجه به مخاطره بیفتد.

مهندس اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به باران شدید و سیل سهمگین اخیر در غرب مازندران با بیان این که همه باید روی وظایف و مسئولیت های خود تمرکز کنند و به امور، نگرشی یکپارچه داشته باشند و مزیت های همگرایی و هم افزایی را دریابند، چرا که همگرایی، همراهی و هم افزایی مایه شکوفایی و توسعه و همواره با توفیقات همراه است و ، یادآور شد: در سیل سهمگین اخیر خوشبختانه با پیش آگاهی ها و عملکرد بهنگام استان، مدیریت خوبی صورت گرفت و علیرغم این که در 16 ساعت بالغ بر 307 میلی متر یعنی برابر نصف بارندگی سالانه استان باران بارید و حجم آبی که از برخی رودخانه های استان گذر کرد در 150 سال اخیر بی سابقه بوده است، لیکن با هماهنگی و تلاش شبانه روزی؛ بی آن که کمکی از خارج استان گرفته شود، تاسیسات زیربنایی اغلب مناطق سیل زده برقرار و زندگی مردم به وضعیت عادی بازگشت و روند کار هم چنان تداوم دارد.

استاندار با اشاره به این که چرا در گذشته؛ جلوی ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه ها و تصرفات گرفته نشد و وظایف و مسئولیت ها در این خصوص بدرستی درک و اجرا نگردید، بیان داشت: لایروبی رودخانه ها باید جدی گرفته شود. در اواخر شهریور امسال؛ لایروبی و ایمن سازی مسیرها، پل ها و رودخانه ها را ابلاغ کردیم و همراهی و هماهنگی برای ایمن سازی استان در بخش های مختلف برای همه یک ضرورت است.

نماینده عالی دولت در استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در سال جاری؛ ایجاد 30 هزار شغل جدید را تعهد کرده ایم که در6 ماهه نخست؛ برای تحقق 24 هزار تعهد شغلی تسهیلات بانکی تخصیص یافته است، ابراز داشت: در این مدت بالغ بر 2200 میلیارد تومان طرح مصوب شده است که بخشی از آن ها پرداخت شده، بخشی از آن ها در مسیر پرداخت است و برخی از متقاضیان، طرح خود را به اتمام رسانده و فعالیت شغلی را آغاز نموده اند.

استاندار، عنوان کرد: به گواهی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مرکز آمار ایران؛ نرخ بیکاری در مازندران با رسیدن به رقم 8.8 درصد؛ کاهش داشته و فضای کسب و کار در استان بهبود یافته است.

در این جلسه سید عبدالوهاب سهل آبادی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان دیدگاه های خود، عنوان کرد: شورای گفتگو باید مشکلات و موانع پیش روی تولیدگران و فعالان بخش خصوصی را رفع کند و بخش خصوصی نیز در سایه قانون و تعامل با دولت و بهره گیری از همه ظرفیت های بخش دولتی، در مسیر توسعه اقتصادی گام بردارد.

در این جلسه هم چنین عبدالله مهاجر، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و برخی مدیران و نمایندگان تشکل های صنفی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و پس از طرح دستورات جلسه، تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش روی بخش خصوصی با حضور مهندس اسلامی، استاندار مازندران اتخاذ گردید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز