خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران:

همکاری دیوان عدالت اداری و شوراها باعث وضع مصوبات جامع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۵۵

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دهمین اجلاس شورای عالی استان ها گفت: همکاری با دیوان عدالت اداری عامل وضع و تثبیت مصوبات جامع می شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی گفت: امیدوارم شورای عالی استان‌ها در سایه تلاش و همدلی نمایندگان محترم پارلمان محلی نقش خود در اداره امور کشور و جلوگیری از تبعیض را بر اساس اصل 101 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش ایفا کند.

وی افزود: بر اساس بند 16 ماده71 و 77 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی‌کشور و انتخاب شهرداران؛ شوراهای اسلامی مجاز به وضع عوارض محلی شده اند، تا شهر بر پایه منابع حاصل از این عوارض بدون استقراض و ایجاد بدهی یا تن دادن به شهر فروشی اداره شود؛ این اختیار قانونی در 20 سال فعالیت شوراها از سال 1377 تاکنون زمینه تصویب و ابلاغ مصوبات بسیاری در شوراهای اسلامی کشور شده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در این میان و بعضاً پس از گذشت سالها از تصویب یک مصوبه و اعتراض نکردن هیات تطبیق، برخی از شهروندان بر اساس قانون و با استناد به تبصره یک ماده 90 قانون شوراها نسبت به ارائه دادخواست در ابطال این مصوبات به دیوان عدالت اداری می کنند.

فراهانی ادامه داد: این روند هر چند از نگاه برخی محل ایراد و اشکال است، اما یکی از مصادیق پایبندی شوراها و نظام قانون گذاری محلی و قوه قضائیه به ادای حق به شهر حتی با اعتراض و شکایت یک شهروند است.

رئیس‌کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران عنوان کرد: ادای حق به شهر نیازمند به تعامل موثر، سازنده و ارزش آفرین قوای مجریه، مقننه و قضائیه با شوراها به عنوان رکن اداره مردمی امور شهرهاست، امری که نه فقط نماد مردم سالاری در کشور بلکه مصداق واقعی واگذار کردن امور به مردم به شمار می آید و در این میان باید همه دستگاهها به جای تقابل با شوراها، از طریق تعامل زمینه های ارتقاء کارآمدی و نقش شوراها در اداره امور کشور را فراهم کنند.

فراهانی اضافه کرد: امری که خوشبختانه با رویکرد تعاملی، مثبت و سازنده برادر بزرگوارم جناب حجت الاسلام و المسلمین بهرامی، رئیس محترم دیوان عدالت اداری در حوزه روابط میان شورا و دیوان عدالت اداری به نحو بسیار مطلوب و قابل تقدیری فراهم شده است و بر خود لازم می‌دانم از همکاری و همراهی ایشان و مجموعه قضات و مدیران دیوان تشکر و قدردانی کنم .

وی اظهار کرد: بدون شک در سایه تعامل، همراهی و همکاری دیوان عدالت اداری و شوراهای اسلامی کشور زمینه های وضع و تثبیت و تصویب مصوبات جامع، اثر بخش و مبتنی بر قانون فراهم خواهد شد به نحوی که رد شکایات دایر بر ابطال مصوبات شورا به علت رعایت مبانی و اصول قانونی توسط دیوان عدالت و تثبیت مصوبات شوراها می تواند به یک نقطه عطف و عامل تقویت مصوبات شوراها بدل شود تا زمینه های پایبندی همه ذینفعان و بازیگران در ادای حق به شهر بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز