خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

انتقاد از لغو بی‌مورد سرویس معلولان و نحوه برخورد با آنان

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۴۰۰

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در هشتاد و یکمین جلسه علنی این شورا از لغو بی‌مورد سرویس معلولان و نحوه برخورد با آنان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در خصوص لزوم خدمت رسانی شایسته سامانه حمل و نقل ویژه جانبازان و معلولان (سامانه تلفنی 6305) و جلوگیری از بی نظمی و لغو بی‌مورد سرویس‌های آنان تذکر داد.

فراهانی با بیان اینکه عدم تحقق دسترس پذیری شهر برای معلولان عزیز، سبب شده است تا این گروه از شهروندان از حق زندگی در شهر به صورت کامل برخوردار نشوند، گفت: در این شرایط هرچه میزان معلولیت جسمی و حرکتی عزیزان بیشتر باشد، مشکلاتشان برای رفت و آمد، کار و زندگی در سطح محله و شهر بیشتر است.

وی افزود: در چنین شرایطی فراهم کردن دسترسی حمل و نقل آسان برای رتق و فتق امور تحصیلی، درمانی و نیازهای حیاتی این عزیزان کمترین خدمتی است که شهرداری از طریق سامانه حمل و نقل ویژه جانبازان و معلولان باید ارائه کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه این خدمت رسانی در ماههای اخیر با لغو سرویس از سوی سامانه مواجه شده است و فقدان ارائه دلیل شفاف برای لغو سرویس رزرو شده سبب شده است تا در پیگیری های تلفنی شهروندان عزیز اپراتورهای سامانه به جای پاسخ درست و مودبانه به بداخلاقی و در مواردی توهین به شهروندان مبادرت کنند که این رفتار ناشایست سبب دلگیری و طرح شکایت معلولان عزیز در سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران شده است، که به این موضوع در گزارش شماره 12/1137/97/م سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز اشاره شده است.

فراهانی با اشاره به حقوق شهروندی توانیابان گفت: متاسفانه هنگامی که نمی توانیم انتظار به حق جانبازان و معلولان عزیز در خدمت رسانی به موقع و با کیفیت را پاسخگو باشیم، شاهد آن هستیم که یک کارمند خاطی با بی ادبی به جای پوزش و عذر خواهی با رفتار بی ادبانه و توهین آمیز خود زمینه نارضایتی و احساس تبعیض نسبت به این عزیزان را فراهم می سازد، این روند و رفتار واقعا غیرقابل پذیرش و نیازمند برخورد با متخلفان است.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « لزوم خدمت رسانی شایسته سامانه حمل و نقل ویژه جانبازان و معلولان (سامانه تلفنی 6305) به این عزیزان و جلوگیری از بی‌نظمی و لغو بی مورد سرویس ها و برخورد با پرسنل متخلفی که با رفتار بی ادبانه خود زمینه نارضایتی این شهروندان عزیز را فراهم آوردند به شهرداری تهران تذکر می دهم.

این عضو شورای شهر تهران در پایان عنوان کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام  آقای افشانی،شاهد توجه بیش از پیش به دسترس پذیر کردن تهران برای زندگی همه شهروندان به ویژه جانبازان و معلولان عزیز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز