خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش عنبرآباد درگفت‌وگو با ایلنا:

فقر عامل بازماندن دانش آموزان از تحصیل/ فرسودگی و فقدان امکانات اولیه در مدارس/ سازمان نوسازی به تعهداتش عمل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۸۸۸

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد استان کرمان با اشاره به مشکلات و کمبودهای آموزشی مردم این منطقه، فقر و مشکلات معیشتی را عامل اصلی بازماندن دانش آموزان این شهرستان از ادامه تحصیل عنوان کرد.

مهران سنجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلات آموزشی شهرستان عنبرآباد کرمان با اشاره به اینکه بیشترین بازماندگان تحصیلی در این شهرستان دانش آموزانی هستند که خانواده های‌شان اجازه ادامه تحصیل به آنها نمی دهند، افزود: بیشتر این دانش آموزان دخترانی هستند که به دلیل ازدواج های زود هنگام و یا فقر مالی برای کمک به خانواده در امور کشاورزی فرصت ادامه تحصیل را بدست نمی آورند.

سنجری ادامه داد: البته اداره آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد با کمک دهیاری‌ها توانسته با آموزش از راه دور از طریق مدرسه‌های شبانه در همان روستاها تعدادی از این دانش آموزان را جذب کند.

وی گفت: به دلیل فضای کم آموزشی در سطح شهرستان عنبرآباد 10 مدرسه کانکسی داریم و دانش آموزان با توجه به گرمای بیش از 50 درجه در این کانکس‌ها مشغول تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد ادامه داد: ما در زیرساخت‌ها با مشکلات اساسی روبرو هستیم. 30 مدرسه ما فاقد حصار، 30 مدرسه فاقد آب و برق و 30 درصد مدارس ما عمری بالای 30 سال دارند که دیگر فرسوده شده اند. وسایل سرمایشی مثل آبسردکن و کولر در اکثر مدارس ما وجود ندارد که با توجه به گرمای هوا در این مناطق دانش‌آموزان با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

وی عنوان کرد: سازمان نوسازی مدارس متاسفانه به تعهداتش عمل نمی‌کند و طرح‌ها نیمه تمام می ماند. بارها نامه‌نگاری‌هایی در این خصوص با مسئولان داشته‌ایم، ولی اقدام جدی صورت نگرفته است. دانش‌آموزان این شهرستان جزو اقشار کم‌درآمد هستند و وضعیت مالی مناسبی ندارند. شغل اغلب خانواده‌ها کشاورزی است که آن هم کفاف معیشتی آنها را نمی‌دهد چرا که کشاورزی در این مناطق فصلی بوده و ممکن است یکسال محصول خوبی برداشت نشود. ولی به رغم تمام این مشکلات دانش آموزان ما رشد تحصیلی خوبی داشتند و از کمترین امکانات بهترین استفاده را کردند و معلمان با پشتکار فراوان وقت زیادی برای این دانش‌آموزان می‌گذارند. 

سنجری در پایان افزود: وضعیت تغذیه مدارس شبانه‌روزی ما نامناسب است چرا که بیش از هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل‌ هستند و از مناطق جنوبی جبالبارز برای تحصیل به این مدارس می‌آیند که در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام چندان نمی‌توانیم هزینه‌ها را تقبل کنیم. امیدواریم خیرین و افرادی که از تمکن مالی برخوردارند به این منطقه بیایند و در این خصوص به ما کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز