خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان مطرح کرد:

وضعیت مطلوب زیرساخت‌های پایانه مرزی چذابه/ امنیت، اولویت نخست ستاد اربعین

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۷۹۰

استاندار خوزستان گفت: وضعیت زیرساخت های مرز چذابه با وجود برخی نارسایی ها مطلوب و قابل قبول است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریعتی در نشست ستاد اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه افزود: وضع مطلوب زیرساخت های پایانه مرزی چذابه خوشبختانه هر سال نسبت به سال های قبل با استفاده از تجارب گذشته با مشکلات و نارسایی های کمتری در 2 مرز چذابه و شلمچه رو به رو هستیم.

وی با اشاره به وضعیت مرز چذابه با توجه به دوری از مرکز استان ادامه داد: در چذابه هنوز به ثبات کامل نرسیده‌ایم ، ولی امید است در 2 هفته مانده به حرکت کاروان های اربعین حسینی همه برنامه هایی که در نشست های متعدد ستاد اربعین حسینی مصوب شده به طور کامل محقق شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه همه امکانات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین آماده شده یا در حال آماده‌سازی نهایی است، گفت: آب آشامیدنی، روشنایی برق، توقفگاه خودرو، مواکب مردمی، مسایل امنیتی و مرزبانی، راه، روادید، حمل و نقل و سوخت رسانی در 2 مرز چذابه و شلمچه در وضعیت پایداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه امنیت کامل زائران اولویت نخست ستاد اربعین است که در این خصوص باید همه مسایلی که مرتبط با امنیت و آرامش خاطر زائران است به دقت بررسی شود افزود : پیش بینی می شود حدود یک میلیون زائر اربعین از گذرگاه های رسمی و بین المللی چذابه و شلمچه عازم کربلای معلی و نجف اشرف شوند.

در این نشست اعلام شد بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند روز آینده در مرز چذابه با تجهیزات کامل آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خواهد بود.

ضرورت شناسنامه دار کردن خودروهای شخصی که در جابه جایی زائران فعال هستند، اتصال خط 2 و نیم کیلومتری آب آشامیدنی مواکب به پایانه چذابه تا 10 روز آینده، انسداد کامل مرزها و مناطق آلوده به مین در چذابه، تسریع در روشنایی توقفگاه خودرو، جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و متفرقه به پایانه مرزی چذابه، فعال سازی دستگاه ایکس ری، تجهیز کامل وسایل سرمایشی، نحوه استقرار خودروهای امداد ونجات و آتش نشانی از موارد مهم مورد بحث در ستاد اربعین حسینی خوزستان بود.

قرار است 2 فروند بالگرد امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در ایام اربعین مستقر شوند.

حرکت کاروان‌های اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه از اول ماه صفر شروع و تا 2 روز مانده به اربعین ادامه می یابد.

در اربعین پارسال 380هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز