خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز:

قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور برای آتش نشانان تبریز درست اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۵۷

سازمان تامین اجتماعی باید متوجه این موضوع باشد که در آتش‌نشانی راننده خودرو تنها یک راننده نیست بلکه بر روند اطفای حریق، سیستم‌های اطفای حریق، تجهیزات و… باید نظارت داشته باشد.

ایلنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز یکی از مشکلات مهم‌ پیش‌روی آتش‌نشانان را عدم اجرای قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور در آتش‌نشانی تبریز دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا انوشیروان کرمانی‌نژاد گفت: متاسفانه به علت عدم شناخت صحیح سازمان آتش‌نشانی از نیرو‌ها و وظایف آتش‌نشانی، این قوانین برای آنان اجرا نمی‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز اضافه‌کرد: به عنوان نمونه سازمان تامین اجتماعی باید متوجه این موضوع باشد که در آتش‌نشانی راننده خودرو تنها یک راننده نیست بلکه بر روند اطفای حریق، سیستم‌های اطفای حریق، تجهیزات و… باید نظارت داشته باشد.
وی افزود: آتش‌نشانی به ما می‌گوید فردی که ۳۰ سال آتش‌نشان بوده و تنها شش ماه از دوران ماموریتش را در قالب راننده آتش‌نشانی سپری کرده، نمی‌تواند از قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کند! در حالی که رانندگی نیز جزئی از شغل آتش‌نشانی است.
کرمانی نژاد خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی علی‌رغم تاییدیه اداره کار و امور اجتماعی با بازنشستگی آتش‌نشانان بر اساس قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور موافقت نکرده و به دلیل بار مالی، حاضر به اجرای آن نیست.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز همچنین ریشه رفع مشکلات امداد و نجات در کشور را اصلاح قانون مدیریت بحران و تشکیل سازمان ملی آتش‌نشانی دانست و گفت: ‌‌نهایت ایده‌آل آتش‌نشانان در این زمینه ایجاد سازمان ملی آتش‌نشانی است.
وی افزود: در حال حاضر تشکیلات ستاد هماهنگی آتش‌نشانی‌های کشور در وزارت کشور وجود دارد، اما سیاست‌گذاری در حوزه‌ آتش‌نشانی‌ها از طریق شهرداری‌های هر شهر و با نظر آن‌ها انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه آتش‌نشانی حرفه‌ای است که ۲۴ ساعت افراد آن در آماده‌باش قرار دارند و دسترسی به آنان نیز راحت‌تر است، اظهار داشت: امیدواریم با یکپارچه‌شدن آتش‌نشانی، ساز و کارهای لازم در امر توزیع عادلانه امکانات و… میان آتش‌نشانان فراهم شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز با اشاره به زلزله سال گذشته ورزقان، تصریح‌کرد: به عنوان مثال تنها در همین حادثه با اقداماتی که از سوی آتش‌نشانی تبریز و تهران انجام گرفت، همگان به عینه دیدند که حضور آتش‌نشانی چقدر می‌تواند در مدیریت بحران مفید باشد.
کرمانی‌نژاد وضعیت آتش‌نشانی در کلان‌شهر‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه در شهرهای کوچک‌تر با توجه به کم‌بودن بودجه شهرداری‌ها، امکانات خوبی در اختیار آتش‌نشانی‌ها قرار نمی‌گرفت.
وی همچنین خواستار اصلاح در قانون مدیریت بحران شد، گفت: ریشه رفع مشکلات مربوط به امداد و نجات و حوادثغیرمترقبه در کشور در اصلاح قانون مدیریت بحران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز