خبرگزاری کار ایران

فرماندار قصرشیرین به ایلنا خبر داد:

بازگشایی مرز خسروی برای زائرین اربعین/ پیش‌بینی تردد بیش از 500 هزار نفر

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۴۲

فرماندار قصرشیرین از بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین خبر داد.

مرادعلی تاتار در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن تایید این خبر اظهار داشت: با توجه به خبر‌های امیدوار کننده‌ای که از سوی مقامات کشوری دریافت کرده‌ایم تردد زوار در اربعین امسال از مرز خسروی قطعی است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در بحث آب و برق، مخابرات و فیبر نوری، بهداشت و درمان در  این مرز غربی کشور آماده شده است، افزود: در مدت باقی مانده تا آغاز اربعین نیز بسترهای لازم در خصوص آماده سازی این مرز انجام خواهد شد.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: عملیات اجرایی شدن رفع نواقص زیرساخت‌ها از امروز رسما آغاز می‌شود و همه دستگاه‌ها موظف به انجام مسئولیت‌های خود هستند.

وی ادامه داد: گیت های داخل پایانه خسروی جهت ورود و خروج مسافر باید به تعداد کافی باشد چرا که ما با حجم بسیار زیادی از زائرین روبرو خواهیم بود. آماده سازی پارکینگ برای مسافران و نصب دوربین های مدار بسته در این پارکینک ها از دیگر اقدامات در حال انجام است.

تاتار تصریح کرد: احداث سرویس های بهداشتی در طول مسیر شهرستان، پایانه مرزی و پارکینگ ها در حال آماده سازی است و همچنین 12 نقطه از شهرستان قصرشیرین تا مرز خسروی برای استقرار مرکز فوریت‌های پزشکی درنظر گرفته شده و همچنین استقرار بالگرد در نقطه مرزی برای امدادرسانی‌های اضطراری انجام خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی جایگزینی جاده‌های اضطراری برای تردد زوار از مرز خسروی برای کاهش بار ترافیک مرزی و احداث پل بر روی رودخانه الوند آماده بهره‌برداری است. ضمن اینکه استقرار چادری‌های موقت در پارک فلاحت شهرستان قصرشیرین و پایانه مرز خسروی برای اسکان زائران در حال انجام است.

تاتار گفت: از دیرباز تاکنون اصلی‌ترین مرز ایران به کشور عراق مرز خسروی بوده و به همین دلیل این شهرستان دارای 13 هتل بزرگ و مجهز  هم در داخل شهر و هم در منطقه مرزی است که مجددا برای زوار راه اندازی خواهند شد.

فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: ۱۴۰ هکتار زمین برای ایجاد چهار پارکینگ در قصرشیرین و مسیر خسروی احداث شده است که ظرفیت گنجایش یک صد هزار دستگاه خودرو را دارد.

وی در پایان افزود: اربعین امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 500 هزار زائر از مرز خسروی تردد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز