خبرگزاری کار ایران

مصطفی اباذری مطرح کرد:

بوم‌گردی صنعتی هنوز در شهرضا فراگیر نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۵۱

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا گفت: بالا بودن نرخ بیکاری، وضعیت اقلیمی و خشکسالی‌های اخیر، بالا بودن نرخ مهاجرت و بالا بودن نسبت شهرنشینی از تهدیدات شهرستان شهرضا است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مصطفی اباذری اظهار داشت:جمعیت شهرستان شهرضا در سال 90 بر اساس سرشماری 159 هزار نفر بوده که بیش از 5 هزار بیکار داشته و در سال 95 به جمعیت شهرضا 10 هزار نفر اضافه شده و جمعیت بیکار همان آمار سال 90 بوده است.

وی با بیان اینکه سرانه ایجاد اشتغال در بخش تعاون 10 میلیون و 500 هزار تومان است، افزود: به ازای سرمایه‌گذاری هر 10 نفر یک نفر اشتغال ایجاد می‌شود که در این راستا تعاون می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به سیاست‌های دولت در بخش اشتغال، اذعان کرد: هدف دولت احیای روستاها با طرح توسعه روستایی با تسهیلات 6 درصد 5 ساله است تا با این کار از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کند و به ازای هر نفر 100 میلیون تومان اعتبار می‌دهد.

اباذری با بیان این‌که جوانان نباید به فکر کار دولتی، صنعتی و خدماتی در شهرضا باشند، خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال شهری دولت تسهیلات فراگیر را ارائه کرده است که به ازای هر اشتغال 100 تا 150 میلیون تومان اعتبار می‌دهد.

وی محور توسعه استان اصفهان را بخش گردشگری و بوم‌گردی عنوان کرد وافزود: بوم‌گردی صنعتی جدید است که هنوز در شهرضا فراگیر نشده است و جوانان می‌توانند برای اشغال وارد بخش‌های گردشگری و بوم‌گردی که ظرفیت آن در شهرضا و روستاهای آن وجود دارد، شوند.

اباذری با اشاره به شرکت عمران توسعه فراگیر شهرستان شهرضا، گفت: مردم شهرضا می‌توانند در این شرکت پذیره ‌نویسی انجام دهند تا پروژه‌های شهرضا توسط شرکت‌های خود شهرضا انجام شود.

وی افزود: مزیت شرکت‌های تعاونی نظارت دولت بر آن‌ها است و در حال حاضر اتحادیه تعاونی مسکن شهرستان شهرضا با سرمایه بالای یک میلیارد تومان پروژه تعریف می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز