خبرگزاری کار ایران

در سفر استاندار آرارات در ارمنستان به گیلان مطرح شد ؛

افزایش تعاملات فرهنگی با هدف ارتقای اتحاد بین دو ملت

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۱۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه رونق اقتصادی و رسیدن به توسعه پایدار تجاری به عنوان هدف در نقطه توجه استانداران گیلان و آرارات قرار دارد، تاکید کرد: افزایش تعاملات خارجی در حوزه فرهنگی نیز موجب اتحاد و تعاملات مردمان دو کشور می شود.

به گزارش ایلنا ، سیدمحمد احمدی در تشریح جزئیات سفر استاندار آرارات در جمهوری ارمنستان به گیلان اظهار داشت: به منظور آشنایی و بررسی روند همکاری‌های متقابل گاریک سرکیسیان به گیلان سفر کرد و در این سفر علاوه بر دیدار با دکتر مصطفی سالاری از اتاق بازرگانی استان، منطقه آزاد انزلی و موسسه بین المللی تاس ماهیان دریای خزر بازدید کرد.

وی توسعه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری را از دیگر اهداف این دیدار خواند و گفت: کشاورزی، شیلات، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع غذایی و راهسازی از جمله مباحث مطرح شده در جریان سفر گاریک سرکیسیان به گیلان بود.

احمدی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گیلان حیطه توریسم سلامت و نیز گردشگری حلال زمینه همکاری‌های گسترده‌ای میان دو استان آرارات در ارمنستان و گیلان وجود دارد که درآمد ارزی بالایی را نیز به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان به مباحث مطرح شده در حوزه شیلات و آبزی پروری اشاره کرد و گفت: با توجه به اخذ گواهینامه صلاحیت تحقیقات ویروس‌شناسی آبزیان از اروپا توسط پژوهشکده آبزی‌پروری گیلان و انتخاب این پژوهشکده به عنوان منبع در خاورمیانه اقدامات خوبی جهت توسعه صادرات این محصول قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی و رسیدن به توسعه پایدار تجاری به عنوان هدف در نقطه توجه قرار دارد، تاکید کرد: دستاوردهای این سفر در حوزه فرهنگی نیز موجب اتحاد و تعاملات مردمان دو کشور می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز