خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل:

شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی سیستان به بیش از ۵۰۰ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۱۱۳

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گفت: ۵۷۸ نفر از مردم منطقه سیستان از دو روز گذشته به دلیل طوفان شن و گرد و خاک شدید روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی رفعت گفت: ۵۷۸ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از روز گذشته تا ساعت ۸ صبح امروز روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.
 
وی افزود: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.
 
رفعت ادامه داد: ۹۵ نفر از این افراد در بیمارستان‌های تابعه منطقه سیستان بستری و ۴۸۳ نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند.
 
وی ادامه داد: در این مدت به ۳۴۵ نفر بیمار تنفسی، ۱۳۲ نفر قلبی، ۴۶ نفر چشمی و ۵۵ نفر مصدوم حوادث ترافیکی به علت کاهش شعاع دید خدمات رسانی انجام شده است.
 
رفعت گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
 
وی افزود: بیمارستان‌های امیرالمومنین حضرت علی (ع)، امام خمینی (ره)، حضرت سیدالشهدا (ع) زهک و شهدای شهرستان هیرمند، همچنین مراکز خدمات جامع سلامت در سطح منطقه سیستان در آماده باش کامل به سر برده و با تمام توان در خدمت بیماران ناشی از طوفان‌های سهمگین هستند.

رفعت توصیه کرد: افراد در این هوای ناسالم حتی المقدور از منازل خود خارج نشوند و به رانندگان نیز تاکید کرد جهت حفظ سلامتی خود در این ایام پرخطر از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز