خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استانداری سیستان و بلوچستان خبر داد ؛

بستری شدن ۱۷۱ سیستانی در بیمارستان / شروع دوباره وزش باد و گرد و خاک از چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۰۸

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷۱ نفر از ۸۱۰ مراجعه کننده به مراکز درمانی به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک سیستان در بیمارستان‌ها بستری شدند.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمن شهنوازی گفت: ۱۷۱ نفر از ۲۹ مرداد تاکنون به سبب عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کرده بودند که ۶۳۹ نفر آنان به صورت سرپایی درمان و بقیه بستری شدند.

وی بیان کرد:‌ همچنین در این مدت هفت هزار و ۸۵۲ بطری آب معدنی و ۹۰۶ بسته مواد غذایی توسط جمعیت هلال احمر در منطقه سیستان توزیع شد.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حدود ۷۰۰ متر از جاده زابل- نهبندان، چون در کانون ماسه بادی قرار دارد با شدت گرفتن توفان و حرکت شن‌های روان بر روی جاده این مسیر مسدود می‌شود.
 
شهنوازی گفت: هم اینک از شدت وزش توفان در منطقه سیستان کاسته شده است، اما با شدت گرفتن توفان از روز چهارشنبه-7شهریور ماه جاری-  احتمال مسدود شدن دوباره مسیر زابل - نهبندان وجود دارد.
 
وی بیان کرد: وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگرد‌ها و آلودگی هوا، روز گذشته ادارات و نهاد‌های شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را به تعطیلی کشاند.
 
مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان نیز روز گذشته گفت: ۴ پرواز هواپیمای در مسیر‌های تهران - زابل - ایرانشهر و مشهد - زابل - مشهد به دلیل افزایش گرد و خاک ناشی از توفان و کاهش شدید دید لغو شد.
 
به گفته مصدق گودرزی‌فر کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه قدری از شدت توفان کاسته شده و از روز چهارشنبه هفته جاری دوباره وزش باد و گرد و خاک در نواحی شمالی این استان شدت می‌یابد.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز