خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات عامری درباره حواشی نشست شورای‌شهر یزد با سفیر اتریش/ هیچ‌کس نمی‌تواند نماینده مردم را محدود کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۳۱۶

در پی بروز حواشی و درگیری لفظی میان دو تن از اعضای شورای‌شهر یزد درباره سخنرانی ونوس عامری رییس کمیسیون فرهنگی شورای‌شهر یزد در نشست با سفیر اتریش، عامری به بیان جزییات این نشست پرداخت.

ونوس عامری  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: وقتی قرار شد سفیر اتریش به صحن شورای‌شهر یزد بیاید، به دلیل جایگاه اتریش در ریاست اتحادیه اروپا و اهمیت ارتباط با آن کشور برای کشورمان، برنامه‌ریزی‌های زیادی برای بهره‌گیری حداکثری از این نشست انجام شد. طبق تصمیم ریاست شورا و مقامات بالاتر مقرر شد آقایان سفید و نیکنام همراه اینجانب سخنرانی کنیم و موضوع سخنرانی من هم نقش زنان در تاریخ ایران تعیین شد که مفاد کلی صحبت‌هایم را هم به اطلاع رییس شورا رسانده بودم.

وی ادامه داد: پس از شروع صحبت‌هایم از آنجا که می‌خواستم به وزن شورای‌شهر یزد اشاره کنم خطاب به سفیر اتریش گفتم «خوشحالم در زمانی به شورای‌شهر یزد آمدید که استاندار اسبق یزد در دوره قبل ریاست شورای‌شهر یزد را بر عهده دارد» که این گفته من با اعتراض شایق مواجه شد و وی جلسه را ترک کرد. من صحبتم را ادامه دادم. تقریبا 5 /1 دقیقه از صحبت من گذشته بود که ابوترابی هم جلسه را ترک کرد. این رفتار بسیار برای من توهین‌آمیز بود اما خوشبختانه جلسه بدون مشکل و حاشیه ادامه یافت.

بعد از رفتن میهمانان خارجی، نوبت به بررسی لوایح در صحن شورا رسید که ابوترابی به صحن شورا برگشت و با عصبانیت به من گفت خانم عامری ما مسلمانیم، شما به چه چیزی افتخار می‌کنید؟ در این حال رییس شورا وی را به آرامش و سخن گفتن بعد از بررسی لایحه در دستور کار دعوت کردند. بعد از بررسی لایحه به وی وقت داده شد که حرف‌های قبلی را تکرار کرد. هرچند وی صحبت‌های من را نشنیده بود اما شروع به قضاوت من کرد. من هم تقاضا کردم ابتدا صحبت‌های من را بشنوید بعد نقد کنید اما ابوترابی ادامه داد. دیگر نتوانستم تحمل کنم که بدون شنیدن حرفم من را نقد کنند و جلسه را ترک کردم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای‌شهر یزد اظهار کرد: رفتار ابوترابی خلاف عرف و آیین‌نامه داخلی شورا بود چراکه شورا در حال بررسی لوایح بود و نطق وی خارج از دستور کار بود. همچنین به لحاظ رعایت اخلاق نقد هم رفتار وی درست نبود.

عامری تاکید کرد: در کل صحبت‌هایم از کلمه افتخار استفاده نکردم و هیچ قضاوتی هم نداشتم بلکه تنها به روایت تاریخ پرداختم. تنها جایی در سخنانم که قضاوت در آن بود مربوط به جایی بود که گفتم ورود اسلام به ایران نقطه اوج تمدن ایران بود.

وی با بیان اینکه همواره از نقد شدن استقبال کرده‌ام، عنوان کرد: تاکنون نقدهای زیادی به من شده که شاید برخی منصفانه هم نبوده اما همواره آنها را شنیده‌ام و اگر فرصت بوده پاسخ داده‌ام. در کل از نقد شدن ابایی نداشته‌ام اما رفتار ابوترابی خارج از اصول نقد بود.

عامری در پاسخ به اینکه آیا لازم بود متن سخنرانی وی با اعضای شورا در میان گذاشته شود؟ گفت: ما هر کدام مسئول صحبت‌های خودمان هستیم. هیچ‌کس نمی‌تواند نماینده مردم را محدود کند که سخنی را بگوید یا نگوید، این حرف‌ها به روحیه اقتدارگرایی و میل به کنترل توسط برخی تفکرات برمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز