خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

وجود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین در کرمانشاه/ نتوانستیم از فرصت‌های گردشگری استفاده کنیم

کد خبر : ۶۵۷۲۲۳

استاندار کرمانشاه حاشیه نشینی را یکی از اثرات منفی جنگ دانست و گفت: امروز شاهد بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در شهر کرمانشاه هستیم.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند امروز پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی استان های عضو منطقه ۳ زاگرس که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید در این مناطق پروژه ها را تعیین تکلیف کنیم و بتوانیم نظر مدیران را به این منطقه جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان‌های منطقه ۳ کشور از ثروت، ظرفیت و قابلیت های بالایی برخوردار هستند، افزود: منطقه اورامانات در استان کرمانشاه به منزله چندین چاه نفت در حوزه گردشگری عمل می کند اما تا بحال ما نتوانستیم آنطور که باید این منطقه را شکوفا کنیم و این به نوع مدیریت ها بستگی دارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چالش هایی که این منطقه به خصوص در ایلام و کرمانشاه در طی ۸ سال دفاع مقدس با آن مواجه بودند اشاره کرد و بیان داشت: در آن سالها این چالش‌ها فرصت توسعه را از این منطقه گرفت.

بازوند خاطرنشان کرد: یکی از اثرات منفی که جنگ بر این منطقه داشت کاهش جمعیت از شهرهایی همچون قصرشیرین و افزایش حاشیه‌نشینی در مرکز استان بود که امروز شاهد بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین در شهر کرمانشاه هستیم که این امر مشکلات بسیاری برای مدیریت به وجود آورده است.

وی با اشاره به سهم کم اشتغال و توسعه در مناطق زاگرس نشین گفت: این در حالیست که عمده آب شیرین و دامپروری کشور از این استان‌ها تامین می شود و به استانهای مرزی همچون ایلام و کرمانشاه که مرزبان هستند توجه نشده است.

بازوند تصریح کرد: به عقیده من توسعه با ساخت فرودگاه و اتوبان و کارخانه به وجود نمی آید بلکه ما باید بتوانیم مردم را توانمند وارد عرصه کار کنیم اما متاسفانه یکی از ضعف های ما این است که مردم خودشان مایل به کارآفرینی نیستند.

وی ادامه داد: اگر بناست این مناطق قدرت بگیرند نیاز به اختیار است که متاسفانه مدیران ملی این اختیار را به استان‌ها نمی‌دهند؛ علیرغم اینکه شعارشان این است ولی در عمل اختیاری به ما نمی دهند یا اگر اختیار را می دهند آنرا مستلزم اجازه دوباره از خودشان می کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اگر قرار است از فرصت‌های مرزی این مناطق استفاده شود باید اختیارات از تهران به این مناطق منتقل شود.

بازوند اظهار داشت: باید به نحوی عمل کنیم که از مرزهای این منطقه سرباز عبور نکند بلکه کالا عبور کند. اگر سرباز عبور کرد تهدید و اگر کالا عبور کرد فرصت ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: در حوزه گردشگری استانهای زاگرس نشین فرصت هایی کمتر از البرز نشین ها ندارند بلکه ظرفیت های زیادی در این راستا دارند اما نتوانستیم درست از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز