خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در گناباد خبر داد:

کاهش ساعات درسی پایه‌های تحصیلی چهارم تا نهم/ آماده شدن نظام رتبه‌بندی معلمان

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۱۸۰

ساعات درسی پایه‌های چهارم تا نهم تحصیلی از ابتدای امسال ۲ ساعت در هفته کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: این ساعات کاهش یافته از درس به فعالیت‌های فوق برنامه و آشنایی دانش آموزان با ظرفیت‌های هر منطقه اختصاص می یابد.

سید محمد بطحایی در گناباد افزود: آزمون های مستمر و برنامه مطلق آموزش در دوره ابتدایی باید کاهش یابد و دانش آموزان این مقطع در کنار تحصیل به فعالیت های فوق برنامه و گروهی بیشتر بپردازند زیرا دانش‌آموزان باید در مدارس انرژی مضاعف بگیرند و یادگیری نوعی شادی و نشاط در دانش آموزان ایجاد کند.

وی گفت: آموزش و پرورش هنوز با کمبود بسیار امکانات و تجهیزات مواجه است و معلمان به عنوان رکن مهم تعلیم و تربیت کشور با تنگناهای معیشتی دست به گریبان هستند؛ تا زمانی که معلمان با مشکلات معیشتی مواجه و برای امرار معاش خود مجبور به داشتن شغل دوم باشند، دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دشوار است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: لایحه نظام رتبه بندی معلمان نیز آماده شده است و اواخر هفته آینده به دولت ارائه می شود و در صورت تصویب این لایحه، حقوق متناسب با رتبه پرداخت می شود.

بطحایی با اشاره به ارتقای جایگاه و منزلت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین به عنوان مهمترین رویکرد دولت گفت: در این زمینه مدیریت مدارس مورد توجه قرار دارد و اختیارات ابتکاری مدیران برای کاهش مشکلات افزایش می یابد.

حمید بنایی رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با انتقاد از برخی سخنان کذب مبنی بر اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش گناباد، اجرای سند تحول بنیادین و رتبه‌بندی معلمان را ضروری دانست و توجه بیشتر مسئولان مربوط به این امر را خواستار شد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم توجه به مسائل پرورشی درکنار آموزش، ممنوع شدن  استفاده از کالاهای خارجی و ترویج بهره گیری از اجناس داخلی را از رویکردهایی دانست که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز