خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان:

توانمندسازی شهروندان لازمه جامعه پویا و سالم است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۰۵۵

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: فراگیری و به کاربستن مهارت‌های مورد نیاز در زندگی مشترک نیازمند دریافت آموزش‌های صحیح و به موقع و تمرین مهارت‌های آموخته‌شده خواهد بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فریده روشن با حضور در جشنواره به رنگ عشق که در منطقه محمودآباد برگزار می‌‌شود، گفت: مناطق حاشیه‌‌‌ای شهر اصفهان به سبب کمبود امکانات، کمتر امکان دسترسی به این نوع از آموزش‌‌‌ها را داشته و به همین جهت برگزاری برنامه‌‌‌هایی از این جنس نیاز امروز مردمان این مناطق خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر به دنبال جامعه‌‌ای پویا و سالم هستیم، جامعه‌‌ای که در بستر آن فرزندانی آینده‌‌ساز و موفق پرورش پیدا کنند و همینطور خواهان جامعه‌‌ای با پایین‌‌ترین سطح از آسیب‌‌های اجتماعی هستیم،‌ باید برنامه‌‌ریزی‌‌هایی صحیح در راستای توانمندسازی شهروندان به ویژه در رابطه با مهارت‌های مورد نیاز در زندگی مشترک انجام پذیرد و بی‌‌شک برگزاری جشنواره‌ها و ویژه برنامه‌‌هایی با این محتوا یکی از روش‌‌های مثمرثمر در نیل به این هدف خواهد بود.

فاطمه زارع، مشاور شهردار اصفهان در امور زنان و خانواده نیز با تمجید از مجریان برگزاری جشنواره، بر لزوم تداوم‌‌بخشی به برگزاری این برنامه‌‌ها متناسب با نیاز شهروندان هر منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: موضوع تحکیم خانواده در سایه ارائه مهارت‌‌‌های خودباوری و دیگرباوری به شهروندان شکل عملی به خود خواهد گرفت.

وی افزود: در راستای تکمیل فرآیند آموزش مهارت‌‌‌های زندگی مشترک به زوجین حضور هر دو نفر زوج در جلسات آموزشی الزامی خواهد بود و از این جهت ایده مسئولان اجرایی این ویژه برنامه از جهت چیدمان صندلی‌‌‌ها به شکل دو نفره در کنار یکدیگر ایده جذابی بوده است.

مشاور شهردار اصفهان اضافه کرد: به منظور کسب موفقیت در اجرای برنامه‌‌های آموزش‌‌محور شناخت نیاز هر منطقه و مخاطبان هر برنامه و شکلدهی محورهای آموزشی متناسب با این نیازسنجی‌‌ها جزو فاکتورهای اصلی در تاثیرگذاری برنامه‌‌‌ها خواهد بود.

زارع یادآور شد: تداوم برگزاری برنامه‌‌‌هایی با محتوای تحکیم خانواده و همچنین توانمندسازی شهروندان در رابطه با مهارت‌های ارتباط‌‌گیری با یکدیگر به ویژه در محیط خانواده از برنامه‌‌های مدیریت شهری است که با جدیت هرچه بیشتر پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز